Autó
Sulaki - 2023-08-06
Egy, a fél világot felölelő elemzésből kiderüt...
Egy, a fél világot felölelő elemzésből kiderült, hogy azokat, akik nem csak álmodoznak, de ténylegesen érdeklődnek az elektromos mobilitás iránt, a Toyota villanyautói foglalkoztatják leginkább. A felmérés arra is rávilágít, hogy miért.
Hetven autómárkára és 179 országra kiterjedő kutatást végzett az autóbiztosítások összehasonlítására szakosodott Compare the Market szervezet. A vizsgálat az online keresési szokásokra rávilágító Google Trends adataira épült, és arra keresett választ, hogy a pillanatnyilag tisztán elektromos modellt forgalmazó autómárkák közül melyek iránt mutatja a legnagyobb érdeklődést az
Ezek alapján kiderült, hogy a 179 országból 102-ben (köztük Magyarországon is) a „Lotus EV” volt a leggyakoribb villanyautós keresés. Ez nem meglepő, hiszen a brit sportmárka tavaly októberben jelentette be a piac első elektromos sport-szabadidőjárművének érkezését, majd az idén júliusi világpremierig folyamatosan életben tartotta az érdeklődést a Lotus Eletre iránt. A modell joggal hozza lázba az érdeklődőket, ám kis híján 100 ezer eurós (39 millió Ft) induló árával az emberek túlnyomó többsége számára inkább a rajongás, mint egy adásvételi szerződés tárgya lesz.
Azonban ha a Lotustól eltekintünk, az érdeklődési rangsor élén a Toyota elektromos kínálata áll. A 179 vizsgált országból 18-ban a japán márka által gyártott és gyártandó villanyautók vezetik a keresési statisztikákat. Ez több mint másfélszer annyi, mint a sorban mögötte következő Kia (11 ország), és két és félszer annyi, mint a bronzérmes MINI (7) találatainak a számra. A teljes lista a kutatás honlapján elérhető, azokkal a kiegészítő információkkal együtt, amelyek pontosan rávilágítanak arra, hogy miért is a Toyota villanyautói foglalkoztatják az embereket.
Az elemzők ugyanis azt is megvizsgálták, hogy milyen szövegösszefüggésekben keresnek rá az emberek az elektromos járművekre. Az elmúlt években meredeken emelkedett a villanyautók műszaki problémáival, meghibásodásaival kapcsolatos keresések gyakorisága – a kezdeti eufória után ma már az elektromos közlekedés gyakorlati aspektusai foglalkoztatják az embereket. Itt pedig megint csak előtérbe kerül a megbízhatóság, aminek az autóiparban évtizedek óta a Toyota a szinonimája. Az üzenet viszonylag egyértelmű: az elektromos autózás lehetséges problémái miatt aggódó fogyasztók, a félkész megoldásokban csalódott ügyfelek a Toyotától remélik a megoldást az elektromobilitás problémáira.
Ezen a ponton arról is muszáj szót ejteni, hogy a Tesla miért nem szerepel a listán. Nos, egyszerű módszertani kérdésről van szó: mivel az amerikai márka soha nem is gyártott mást, mint villanyautót, az internetezők nem használják a „Tesla EV” keresési kifejezést. A kutatók ezért egy eltérő adathalmaz alapján közvetlen összehasonlítást végeztek, és arra jutottak, hogy a „Tesla” keresőszó nagyon gyakran fordult elő a vizsgált országokban – a Tesla tehát ott van a mezőny élén, csak a szabályokat kell felrúgni hozzá.
Fotók: Toyota
internet
népe. Az elemzők ezért az autómárkák nevéhez hozzácsapták az EV (electric vehicle, elektromos jármű) keresőszót, és az így kapott keresési kifejezések előfordulásait rangsorolták.
Ezek alapján kiderült, hogy a 179 országból 102-ben (köztük Magyarországon is) a „Lotus EV” volt a leggyakoribb villanyautós keresés. Ez nem meglepő, hiszen a brit sportmárka tavaly októberben jelentette be a piac első elektromos sport-szabadidőjárművének érkezését, majd az idén júliusi világpremierig folyamatosan életben tartotta az érdeklődést a Lotus Eletre iránt. A modell joggal hozza lázba az érdeklődőket, ám kis híján 100 ezer eurós (39 millió Ft) induló árával az emberek túlnyomó többsége számára inkább a rajongás, mint egy adásvételi szerződés tárgya lesz.
Azonban ha a Lotustól eltekintünk, az érdeklődési rangsor élén a Toyota elektromos kínálata áll. A 179 vizsgált országból 18-ban a japán márka által gyártott és gyártandó villanyautók vezetik a keresési statisztikákat. Ez több mint másfélszer annyi, mint a sorban mögötte következő Kia (11 ország), és két és félszer annyi, mint a bronzérmes MINI (7) találatainak a számra. A teljes lista a kutatás honlapján elérhető, azokkal a kiegészítő információkkal együtt, amelyek pontosan rávilágítanak arra, hogy miért is a Toyota villanyautói foglalkoztatják az embereket.
Az elemzők ugyanis azt is megvizsgálták, hogy milyen szövegösszefüggésekben keresnek rá az emberek az elektromos járművekre. Az elmúlt években meredeken emelkedett a villanyautók műszaki problémáival, meghibásodásaival kapcsolatos keresések gyakorisága – a kezdeti eufória után ma már az elektromos közlekedés gyakorlati aspektusai foglalkoztatják az embereket. Itt pedig megint csak előtérbe kerül a megbízhatóság, aminek az autóiparban évtizedek óta a Toyota a szinonimája. Az üzenet viszonylag egyértelmű: az elektromos autózás lehetséges problémái miatt aggódó fogyasztók, a félkész megoldásokban csalódott ügyfelek a Toyotától remélik a megoldást az elektromobilitás problémáira.
Ezen a ponton arról is muszáj szót ejteni, hogy a Tesla miért nem szerepel a listán. Nos, egyszerű módszertani kérdésről van szó: mivel az amerikai márka soha nem is gyártott mást, mint villanyautót, az internetezők nem használják a „Tesla EV” keresési kifejezést. A kutatók ezért egy eltérő adathalmaz alapján közvetlen összehasonlítást végeztek, és arra jutottak, hogy a „Tesla” keresőszó nagyon gyakran fordult elő a vizsgált országokban – a Tesla tehát ott van a mezőny élén, csak a szabályokat kell felrúgni hozzá.
Sorrend | Márka | Országok |
1 | Lotus | 102 |
2 | Toyota | 12 |
3 | Kia | 11 |
4 | Mini | 7 |
5 | BYD | 6 |
5 | Hyundai | 6 |
5 | MG | 6 |
5 | Tata | 6 |
6 | Honda | 4 |
7 | BMW | 2 |
7 | Mercedes | 2 |
8 | Canoo | 1 |
8 | Nio | 1 |
8 | Ford | 1 |
8 | Rivian | 1 |
Fotók: Toyota