Warning: session_start(): open(/var/cpanel/php/sessions/ea-php54/sess_8etj5s8djpd3tlsoac64j7f514, O_RDWR) failed: No space left on device (28) in /home/itextreme/public_html/index.php on line 3
IT-Extreme - A fogyasztók korán kezdik a karácsonyi beszerzéseket, hogy elkerüljék a szállítási problémákat

Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Szerver/Üzlet
sulaki - 2021-11-24

Az Oracle új felmérése szerint az európaiak 43%-a szeretné kihasználni a fekete pénteki ajánlatokat, és sokan ajándékkártyát választanak, hogy elkerüljék az ünnepi vesződséget.

Egy új Oracle Retail fogyasztói kutatás kimutatta, hogy a vásárlók attól tartanak, hogy az ellátási lánc és a szállítás késedelmei tönkretehetik az ünnepi ajándékozást. Erre válaszul az európaiak 39%-a már megkezdte az ünnepi vásárlást, vagy a szokásosnál korábban tervezi azt. A megkérdezettek 14%-a még többet is hajlandó fizetni a gyorsabb vagy garantált szállításért, 16% pedig több ajándékot tervez rendelni arra az esetre, ha egyes termékek késnének vagy nem érkeznének meg. Az ezredfordulósok* esetében ezek a számok 19%-ra, illetve 24%-ra emelkednek.

 

Mások könnyebb utat választanak: az emberek 29%-a (különösen az ezredfordulósok, 37%) jelezte, hogy idén több ajándékkártyát fog vásárolni. És sokan tervezik, hogy kihasználják a Black Friday árengedményeket - 43%-uk tervezi, hogy a leárazásokon vásárolja meg az ajándékot.

 

"Amint azt a hírekben látjuk, az ellátási lánc problémái globálisan jelen vannak. Ettől függetlenül a fogyasztók továbbra is az alapján értékelik majd a kiskereskedőket, hogy képesek-e teljesíteni kívánságlistájukat az ünnepi szezonban" - mondta Mike Webster, az Oracle Retail vezető alelnöke és általános igazgatója. "Az elszámoltathatóság lesz a játék neve. A kiskereskedőknek pontos információval kell rendelkezniük a készleteikről, reális ütemtervvel a teljesítésekre vonatkozóan, és egyértelműen kell kommunikálniuk a vásárlókkal a rendelési és szállítási folyamatok során. Az átláthatóság és pontos végrehajtás révén a kiskereskedők elnyerhetik vásárlóik bizalmát, és megteremthetik a jövőbeli hűség lehetőségét."

 

Ellátási lánc gondok

Az ajándékozók attól tartanak, hogy a kiválasztott termékek nem fognak rendelkezésre állni, vagy túl sokáig tart, amíg megérkeznek:

  • A válaszadók 19%-a aggódik amiatt, hogy a kívánt termékek drágábbak lesznek a hiány miatt.

  • 16% aggódik amiatt, hogy a kívánt termékek nem lesznek elérhetők.

  • 13% aggódik amiatt, hogy a barátok és a családtagok csalódni fognak, mert nem kapják meg a kívánt ajándékot.

 

Késve a karácsonyfa alá

A válaszadók 64 százaléka házhoz szállíttatja majd az ajándékokat, de sokan aggódnak amiatt, hogy a szállítási idő nem felel meg az elvárásaiknak, és késni fog - ha egyáltalán megérkezik. Aggályaik enyhítése érdekében a válaszadók 62%-a szerint nagyon fontos a szállítási állapot részletes nyomon követése.

  • A válaszadók 36%-a szerint a gyors szállítás határozza meg, hogy kitől rendelnek.

  • 33% aggódik, hogy az ajándékok a vártnál később érkeznek meg.

  • 26% aggódik, hogy az ajándékok egyáltalán nem érkeznek meg.

Súlyosbítja a helyzetet, hogy még ha a csomag végül el is jut a célállomásra, az emberek 19%-a attól tart, hogy a kiszállítás során vagy a postaládából, ajtó elől lába kél.

 

Készleten vagy sem

A kihívások ellenére az, hogy a vásárlók hozzájuthatnak-e a kívánt termékekhez, döntő tényező lesz abban, hogy a vásárlók hogyan ítélik meg a kiskereskedőket ebben a szezonban:

  • 31% egyetért azzal, hogy a készleten nem kapható termékek rossz vásárlási élményt jelentenek.

  • 37% azt állítja, hogy a termékek elérhetősége alapján vonzódnak a márkákhoz/vállalkozásokhoz.

  • 27% nem várja meg, hogy a kiskereskedő újra feltöltse a készleteket, mielőtt máshová megy.

Ajándékkártya a szülőknek

Arra a kérdésre, hogy milyen ajándékokat terveznek többet vásárolni idén, az ajándékkártyák kerültek az első helyre:

  • 29% tervezi, hogy több ajándékkártyát vásárol (a boomerek 34%-a és a nők 30%-a mondta, hogy ők is ezt az ajándékot szeretnék a leginkább kapni).

  • 27% több szépségápolási terméket

  • 23% több divatruházatot tervez vásárolni

  • 22% több lábbelit

A kutatás további részletei a https://www.oracle.com/industries/retail/consumer-research/ oldalon olvashatók.

 

*Z generáció (18-24); ezredfordulós generáció (25-39); X generáció (40-54); boomerek (55+)

 

 


Warning: Unknown: open(/var/cpanel/php/sessions/ea-php54/sess_8etj5s8djpd3tlsoac64j7f514, O_RDWR) failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/cpanel/php/sessions/ea-php54) in Unknown on line 0