Autó
padmin - 2021-04-13
2021 első negyedévében is megőrizte a kivonásokkal tisztított magyarországi újautó piacon tavaly megszerzett első helyét a világ legzöldebb autógyártójaként ismert Toyota.
A 2020-ben világszinten is legkelendőbbnek bizonyuló japán autómárka 3549 új autó értékesítésével, és 1,2 százalékpontos részesedést növekedést elérve 13,1%-os piaci részesedéssel végzett első helyen a január és március között 13,4%-al visszaeső kivonásokkal tisztított magyarországi újautó piacon. A Toyota prémium márkája, a Lexus 197 új autó értékesítésével, 5,1%-os piaci részesedéssel őrzi ötödik helyét a kivonásokkal tisztított magyarországi prémium autópiacon.
A teljes magyarországi újautópiacon ugyan 3573 új autó értékesítésével, 9,4%-os piaci részesedéssel a harmadikként zárta 2021 első negyedévét a japán autómárka, ám ha az adatokat tisztítjuk a valós piaci képet torzító kivonásokkal (azokkal a Magyarországon forgalomba helyezett autókkal amelyek fél éven belül kivonásra kerülnek), amelyek az idei év elő negyedévében az összes Magyarországon regisztrált új autó 40%-át tették ki, akkor azt láthatjuk, a Toyota stabilan, legjobban teljesítő versenytársához képest 175 darabos előnnyel őrzi első helyét Magyarországon.
A Toyota modellek szokás szerint szegmens szinten is remekül teljesítettek. A nagycsaládos autóvásárlási program legkedveltebb modelljének is számító Proace City Verso megdöbbentő, 64,1%-os, a Hilux ugyancsak elképesztő, 44,9%-os, míg a RAV4 21,3%-os részesedéssel bizonyult szegmense legkelendőbb modelljének. Az Aygo 22,5%-os, a Yaris 25,9%-os, a Corolla 22,2%-os, a C-HR 13,9%-os részesedéssel szerezte meg szegmense második helyét. Érdemes megjegyezni, hogy az éppen csak a piacra megérkezett Highlander már most szegmense negyedik legnépszerűbb modellje, 12,8%-os részesedéssel, a Land Cruiserrel közösen elért 16,5%-os részesedés pedig a harmadik helyet jelenti a Toyota számára a nagyméretű SUV-ok kategóriájában. A Toyota Proace 12,7%-os részesedéssel ugyancsak szegmense harmadik helyén zárta az első negyedévet. A prémium szegmensben a japán autógyártó a legjobb szegmenshelyezért az NX-el érte el, amely 10,8%-os részesedéssel kategóriája harmadik legkelendőbb autója.
„Rendkívül fontos visszaigazolás számunkra, hogy a Covid járvány a hazai lakosságot és gazdaságot is egyaránt rendkívüli kihívások elé állító harmadik hullámának közepette is piaci részesedésünket növelve tudtuk megőrizni első helyünket a kivonásokkal tisztított magyarországi újautó piacon. Mindezért köszönettel tartozunk ügyfeleink bizalmáért. Bízunk benne hogy az átoltottság folyamatos növekedése és az ezzel járó fokozatos újranyitás nyomán várható gazdasági élénkülés mindenki számára könnyebbséget jelent majd. Ahogyan a Toyota és a Lexus az elsők között reagált a járványhelyzetre a biztonságos online autóvásárlás és szervizregisztráció elérhetővé tételével, a nyitás során is igyekszünk majd elébe menni ügyfeleink elvárásainak. Ebben segítségünkre lesznek az ’Év Autója’ díjat elnyert Yarishoz hasonló sikermodellek épp úgy, mint az idén érkező vadonatúj Toyota és Lexus modellek sora.” – avat be Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációs vezetője.
A teljes magyarországi újautópiacon ugyan 3573 új autó értékesítésével, 9,4%-os piaci részesedéssel a harmadikként zárta 2021 első negyedévét a japán autómárka, ám ha az adatokat tisztítjuk a valós piaci képet torzító kivonásokkal (azokkal a Magyarországon forgalomba helyezett autókkal amelyek fél éven belül kivonásra kerülnek), amelyek az idei év elő negyedévében az összes Magyarországon regisztrált új autó 40%-át tették ki, akkor azt láthatjuk, a Toyota stabilan, legjobban teljesítő versenytársához képest 175 darabos előnnyel őrzi első helyét Magyarországon.
A Toyota modellek szokás szerint szegmens szinten is remekül teljesítettek. A nagycsaládos autóvásárlási program legkedveltebb modelljének is számító Proace City Verso megdöbbentő, 64,1%-os, a Hilux ugyancsak elképesztő, 44,9%-os, míg a RAV4 21,3%-os részesedéssel bizonyult szegmense legkelendőbb modelljének. Az Aygo 22,5%-os, a Yaris 25,9%-os, a Corolla 22,2%-os, a C-HR 13,9%-os részesedéssel szerezte meg szegmense második helyét. Érdemes megjegyezni, hogy az éppen csak a piacra megérkezett Highlander már most szegmense negyedik legnépszerűbb modellje, 12,8%-os részesedéssel, a Land Cruiserrel közösen elért 16,5%-os részesedés pedig a harmadik helyet jelenti a Toyota számára a nagyméretű SUV-ok kategóriájában. A Toyota Proace 12,7%-os részesedéssel ugyancsak szegmense harmadik helyén zárta az első negyedévet. A prémium szegmensben a japán autógyártó a legjobb szegmenshelyezért az NX-el érte el, amely 10,8%-os részesedéssel kategóriája harmadik legkelendőbb autója.
„Rendkívül fontos visszaigazolás számunkra, hogy a Covid járvány a hazai lakosságot és gazdaságot is egyaránt rendkívüli kihívások elé állító harmadik hullámának közepette is piaci részesedésünket növelve tudtuk megőrizni első helyünket a kivonásokkal tisztított magyarországi újautó piacon. Mindezért köszönettel tartozunk ügyfeleink bizalmáért. Bízunk benne hogy az átoltottság folyamatos növekedése és az ezzel járó fokozatos újranyitás nyomán várható gazdasági élénkülés mindenki számára könnyebbséget jelent majd. Ahogyan a Toyota és a Lexus az elsők között reagált a járványhelyzetre a biztonságos online autóvásárlás és szervizregisztráció elérhetővé tételével, a nyitás során is igyekszünk majd elébe menni ügyfeleink elvárásainak. Ebben segítségünkre lesznek az ’Év Autója’ díjat elnyert Yarishoz hasonló sikermodellek épp úgy, mint az idén érkező vadonatúj Toyota és Lexus modellek sora.” – avat be Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációs vezetője.