Érdekességek
padmin - 2020-01-16
A befektetők és a társadalom is nagyobb nyitottságot vár el a szervezetektől – derül ki az EY több mint 1000 pénzügyi vezető körében készített globális felméréséből.



A cégek piaci értékét is meghatározhatja kultúrájuk
A befektetők és a társadalom is nagyobb nyitottságot vár el a szervezetektől – derül ki az EY több mint 1000 pénzügyi vezető körében készített globális felméréséből. A cégkultúrára vonatkozó információk a befektetői döntéseket is jelentősen befolyásolják, a vállalati jelentések azonban ritkán tartalmaznak ilyen jellegű adatokat.
Egyre nagyobb átláthatóságot vár el a társadalom a vállalatoktól – derül ki az EY pénzügyi és számviteli tanácsadói szolgáltatások (FAAS) üzletág éves kutatásából. A következetes értékeken és viselkedésen alapuló, egészséges cégkultúra ugyanis kritikus fontosságú a szervezetek iránti bizalom kialakításában. A beruházók is egyre nagyobb betekintést szeretnének a vállalati értékekbe a megkérdezett vezetők 79 százaléka szerint, ennek ellenére mindössze a cégek 37 százaléka közöl erről információt jelentésében.
„A szervezeteknek nyitottságon, hitelességen és elszámoltathatóságon alapuló cégkultúrát kell teremteniük, és ezt eredményekkel is be kell tudniuk bizonyítani” – hangsúlyozta Kónya Zsolt, az EY pénzügyi és számviteli tanácsadói szolgáltatásokért felelős vezetője. „Az éves jelentésekben nagyobb figyelmet kell fordítani a vállalati értékek bemutatására. Az erre vonatkozó adatoknak ugyanolyan hitelesnek és megbízhatónak kell lenniük, mint a pénzügyi információknak” – tette hozzá.
Az átlátható vállalati jelentések elterjedését nehezíti, hogy az adatok összegyűjtéséhez és elemzéséhez használható új technológiákban, mint például a robotizált folyamatautomatizálás (RPA) és a mesterséges intelligencia (MI), nem teljes a megkérdezett pénzügyi vezetők bizalma. A válaszadók 60 százaléka kevésbé tartja hitelesnek és objektívnek az MI által létrehozott adatokat, és szívesebben támaszkodik a hagyományos, meglévő rendszerekből származó adatokra.
A befektetők és a társadalom is nagyobb nyitottságot vár el a szervezetektől – derül ki az EY több mint 1000 pénzügyi vezető körében készített globális felméréséből. A cégkultúrára vonatkozó információk a befektetői döntéseket is jelentősen befolyásolják, a vállalati jelentések azonban ritkán tartalmaznak ilyen jellegű adatokat.
Egyre nagyobb átláthatóságot vár el a társadalom a vállalatoktól – derül ki az EY pénzügyi és számviteli tanácsadói szolgáltatások (FAAS) üzletág éves kutatásából. A következetes értékeken és viselkedésen alapuló, egészséges cégkultúra ugyanis kritikus fontosságú a szervezetek iránti bizalom kialakításában. A beruházók is egyre nagyobb betekintést szeretnének a vállalati értékekbe a megkérdezett vezetők 79 százaléka szerint, ennek ellenére mindössze a cégek 37 százaléka közöl erről információt jelentésében.
„A szervezeteknek nyitottságon, hitelességen és elszámoltathatóságon alapuló cégkultúrát kell teremteniük, és ezt eredményekkel is be kell tudniuk bizonyítani” – hangsúlyozta Kónya Zsolt, az EY pénzügyi és számviteli tanácsadói szolgáltatásokért felelős vezetője. „Az éves jelentésekben nagyobb figyelmet kell fordítani a vállalati értékek bemutatására. Az erre vonatkozó adatoknak ugyanolyan hitelesnek és megbízhatónak kell lenniük, mint a pénzügyi információknak” – tette hozzá.
Az átlátható vállalati jelentések elterjedését nehezíti, hogy az adatok összegyűjtéséhez és elemzéséhez használható új technológiákban, mint például a robotizált folyamatautomatizálás (RPA) és a mesterséges intelligencia (MI), nem teljes a megkérdezett pénzügyi vezetők bizalma. A válaszadók 60 százaléka kevésbé tartja hitelesnek és objektívnek az MI által létrehozott adatokat, és szívesebben támaszkodik a hagyományos, meglévő rendszerekből származó adatokra.