Szerver/Üzlet
Sulaki - 2019-01-17
A projekt keretében a Siemens Mobility összesen 82 darab, a már bevált Desiro modellcsaládhoz tartozó, emeletes motorvonatot szállít
A Siemens Mobility által, a Rajna-Ruhr Expressz (RRX) részére épített, több egységből álló elektromos motorvonatok (EMU) üzembeállítására a terveknek megfelelően, a 2018. december 9-i menetrendváltozással egy időben került sor. A vonatokat a Német Szövetségi Vasúti Hatóság (EBA) hivatalosan jóváhagyta. A projekt során sikerült az eredetileg tervezett határidőket tartani, és az új motorvonatokat a Düsseldorf, Duisburg, Essen, Dortmund, Hamm, Paderborn és Kassel érintésével közlekedő, RE 11-es vonalon állították üzembe. Ezen a vonalon naponta közel 43 000 ember utazik. Összesen 15 vonatot állítanak üzembe. A vonalon használt korábbi szerelvényekhez képest az új Desiro HC vonatok 25 százalékkal több utast szállíthatnak, ugyanakkor sokkal kényelmesebbek és praktikusabbak. A Siemens Mobility által biztosított, digitális karbantartás és szolgáltatás 99 százalék feletti rendelkezésre állást garantál.
„A Desiro HC motorvonat Rajna-Ruhr Expressz vonalán történő üzembe állításával és jóváhagyásával ismét bizonyítottuk, hogy képesek vagyunk vasúti megaprojekteket határidőre teljesíteni. Ez megbízható partnerré tesz bennünket világszerte a közlekedési vállalatok szemében, ha komplex projekteket kell kezelni a teljes életciklusuk alatt” – mondta Sabrina Soussan, a Siemens Mobility vezérigazgatója.
A Rajna-Ruhr Expressz a világ első olyan szériagyártású vasúti szerelvénye, amelyen új típusú, magas frekvenciájú kezeléssel készült ablakok találhatók, jelentősen javítva a mobiltelefonok térerejét a kocsik belsejében. A rádióhullámok üvegen történő akadálytalan áthaladását lehetővé tevő, speciális üvegbevonatot a Siemens Mobility kutatói fejlesztették ki. A megoldás lényege az ablakpaneleket borító, átlátszó és elektromosan vezető bevonatba lézerrel felvitt, finom mintázat. Az új típusú ablakokon a rádióhullámok akár 500-szor jobban képesek áthatolni, mint a hagyományos, hőszigetelő üvegeken. Ennek köszönhetően az utasok most először élvezhetik a szakadozásmentes adat- és hangforgalmat menet közben is, anélkül, hogy a szerelvényekben speciális jelerősítőket kellene elhelyezni.
A Német Szövetségi Vasúti Hatóság jóváhagyására az új németországi eljárást követően került sor, amely a vonatgyártók és üzemeltetők számára tervezési biztonságot nyújt. A folyamatban elismert tesztelőközpontok adhatják ki az igazolásokat és bizonyítékokat, a vonat tervezési fázisával kezdve.
Észak-Rajna-Vesztfália tartományban (NRW) naponta mintegy 2,4 millió ember használja a regionális vasúti hálózatot, és számuk folyamatosan növekszik. A városi régió számára az évszázad vasúti projektjének tartott RRX segít majd a Rajna-Ruhr régió folyamatosan növekvő közlekedési igényeit kielégíteni. Ha elkészül a hálózat, hét vasútvonal köti majd össze Észak-Rajna-Vesztfália főbb városait a szomszédos Rajna-vidék-Pfalz és Hessen tartomány olyan nagyvárosaival, mint Koblenz és Kassel. A rendszerinfrastruktúra bővítésének és modernizációjának lezárultát követően a Köln és Dortmund közötti fővonalon a vonatok negyedóránként közlekednek, a Rajna-Ruhr-expressz vonalán (RRX vonalon) lévő városokban lakó mintegy 8 millió ember igényeit – azaz Észak-Rajna-Vesztfália tartomány lakosságának 45 százalékát – kiszolgálva.
A projekt keretében a Siemens Mobility összesen 82 darab, a már bevált Desiro modellcsaládhoz tartozó, emeletes motorvonatot szállít. A legújabb Desiro HC típus nagy befogadóképességű, minden 105 méter hosszú vonat négy kocsiból áll, 400 ülőhellyel. Az RRX vonalon két összekapcsolt vonatból álló, 800 fős kapacitású szerelvények közlekednek majd. A vonatok szerelését és karbantartását a Siemens Mobility 32 éves időtartamra vállalja. Külön erre célra épült fel a közelmúltban a világ legmodernebb vasúti karbantartóüzeme Dortmund-Evingben. Az 1,7 milliárd eurós RRX szerződés a Siemens Mobility eddigi legnagyobb megrendelése a német regionális vasúti szektorban.
„A Desiro HC motorvonat Rajna-Ruhr Expressz vonalán történő üzembe állításával és jóváhagyásával ismét bizonyítottuk, hogy képesek vagyunk vasúti megaprojekteket határidőre teljesíteni. Ez megbízható partnerré tesz bennünket világszerte a közlekedési vállalatok szemében, ha komplex projekteket kell kezelni a teljes életciklusuk alatt” – mondta Sabrina Soussan, a Siemens Mobility vezérigazgatója.
A Rajna-Ruhr Expressz a világ első olyan szériagyártású vasúti szerelvénye, amelyen új típusú, magas frekvenciájú kezeléssel készült ablakok találhatók, jelentősen javítva a mobiltelefonok térerejét a kocsik belsejében. A rádióhullámok üvegen történő akadálytalan áthaladását lehetővé tevő, speciális üvegbevonatot a Siemens Mobility kutatói fejlesztették ki. A megoldás lényege az ablakpaneleket borító, átlátszó és elektromosan vezető bevonatba lézerrel felvitt, finom mintázat. Az új típusú ablakokon a rádióhullámok akár 500-szor jobban képesek áthatolni, mint a hagyományos, hőszigetelő üvegeken. Ennek köszönhetően az utasok most először élvezhetik a szakadozásmentes adat- és hangforgalmat menet közben is, anélkül, hogy a szerelvényekben speciális jelerősítőket kellene elhelyezni.
A Német Szövetségi Vasúti Hatóság jóváhagyására az új németországi eljárást követően került sor, amely a vonatgyártók és üzemeltetők számára tervezési biztonságot nyújt. A folyamatban elismert tesztelőközpontok adhatják ki az igazolásokat és bizonyítékokat, a vonat tervezési fázisával kezdve.
Észak-Rajna-Vesztfália tartományban (NRW) naponta mintegy 2,4 millió ember használja a regionális vasúti hálózatot, és számuk folyamatosan növekszik. A városi régió számára az évszázad vasúti projektjének tartott RRX segít majd a Rajna-Ruhr régió folyamatosan növekvő közlekedési igényeit kielégíteni. Ha elkészül a hálózat, hét vasútvonal köti majd össze Észak-Rajna-Vesztfália főbb városait a szomszédos Rajna-vidék-Pfalz és Hessen tartomány olyan nagyvárosaival, mint Koblenz és Kassel. A rendszerinfrastruktúra bővítésének és modernizációjának lezárultát követően a Köln és Dortmund közötti fővonalon a vonatok negyedóránként közlekednek, a Rajna-Ruhr-expressz vonalán (RRX vonalon) lévő városokban lakó mintegy 8 millió ember igényeit – azaz Észak-Rajna-Vesztfália tartomány lakosságának 45 százalékát – kiszolgálva.
A projekt keretében a Siemens Mobility összesen 82 darab, a már bevált Desiro modellcsaládhoz tartozó, emeletes motorvonatot szállít. A legújabb Desiro HC típus nagy befogadóképességű, minden 105 méter hosszú vonat négy kocsiból áll, 400 ülőhellyel. Az RRX vonalon két összekapcsolt vonatból álló, 800 fős kapacitású szerelvények közlekednek majd. A vonatok szerelését és karbantartását a Siemens Mobility 32 éves időtartamra vállalja. Külön erre célra épült fel a közelmúltban a világ legmodernebb vasúti karbantartóüzeme Dortmund-Evingben. Az 1,7 milliárd eurós RRX szerződés a Siemens Mobility eddigi legnagyobb megrendelése a német regionális vasúti szektorban.