Szerver/Üzlet
Sulaki - 2017-02-20
A 88 méter hosszú hajó a tengeri szélturbinák üzemeltetését és karbantartását támogató platformként funkcionál, ideértve a műszaki személyzet elhelyezését és szállítását



A nyertes pedig a WINDEA La Cour. Szerda éjjel, az Offshore Support Journal (OSJ) szaklap Londonban tartott éves konferenciáján a Siemens kék színű szervizelő hajójának (SOV) ítélték oda az idei díjat, elismerve annak egyedülálló tervezési koncepcióját. A zsűri véleménye szerint ez a speciális célokra kifejlesztett hajó, mely szervizelő tevékenységét 2016 szeptemberében kezdte el Hollandiában a 600 MW-os Gemini tengeri szélerőművel kapcsolatban "jelentős mértékben hozzájárult a megújuló energiaforrások tengeri létesítményeivel kapcsolatos piac fejlődéséhez 2016 során." A Bernhard Schulte cég által üzemeltetett hajót 2016-ban szállították le a vízi járművet bérlő Siemens Wind Power számára.
"Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy részesei lehetünk ennek az OSJ díjnak" - mondta René Cornelis Wigmans, a Siemens Wind Power tengeri és repüléstechnikai megoldások részlegének vezetője. "A díjjal elismerik, hogy a speciális szervizelő hajók alkalmazása jelentős előrelépést jelent a tengeri szélerőművek helyszíni karbantartásához szükséges szervizelési logisztika költséghatékony biztosításához az adott projekt teljes életciklusa során, a lehető legnagyobb rendelkezésre állás elérése érdekében."
A 88 méter hosszú hajó a tengeri szélturbinák üzemeltetését és karbantartását támogató platformként funkcionál, ideértve a műszaki személyzet elhelyezését és szállítását. Egy speciálisan kialakított átjárónak köszönhetően kivételesen biztonságos és megbízható hozzáférést tesz lehetővé a tengeri szélturbinákhoz. Egy fedélzeti raktárból biztosítják a szükséges tartalék alkatrészeket. A hajó konstrukciójának jellemző vonása az úgynevezett X-BOW (hajóorr) és az X-STERN (hajófar) kialakítású hajótest. A kisebb mértékű kilengés, vibráció és zajszint eredményeként mindkét jellemző a fedélzeten tartózkodó műszaki szakemberek nagyobb kényelmét szolgálja. A WINDEA La Cour 60 fő elhelyezését teszi lehetővé egyszemélyes kabinokban, melyek közül 40 a szélturbinák szervizelését végző szakemberek számára van fenntartva.
"Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy részesei lehetünk ennek az OSJ díjnak" - mondta René Cornelis Wigmans, a Siemens Wind Power tengeri és repüléstechnikai megoldások részlegének vezetője. "A díjjal elismerik, hogy a speciális szervizelő hajók alkalmazása jelentős előrelépést jelent a tengeri szélerőművek helyszíni karbantartásához szükséges szervizelési logisztika költséghatékony biztosításához az adott projekt teljes életciklusa során, a lehető legnagyobb rendelkezésre állás elérése érdekében."
A 88 méter hosszú hajó a tengeri szélturbinák üzemeltetését és karbantartását támogató platformként funkcionál, ideértve a műszaki személyzet elhelyezését és szállítását. Egy speciálisan kialakított átjárónak köszönhetően kivételesen biztonságos és megbízható hozzáférést tesz lehetővé a tengeri szélturbinákhoz. Egy fedélzeti raktárból biztosítják a szükséges tartalék alkatrészeket. A hajó konstrukciójának jellemző vonása az úgynevezett X-BOW (hajóorr) és az X-STERN (hajófar) kialakítású hajótest. A kisebb mértékű kilengés, vibráció és zajszint eredményeként mindkét jellemző a fedélzeten tartózkodó műszaki szakemberek nagyobb kényelmét szolgálja. A WINDEA La Cour 60 fő elhelyezését teszi lehetővé egyszemélyes kabinokban, melyek közül 40 a szélturbinák szervizelését végző szakemberek számára van fenntartva.