Warning: session_start(): open(/var/cpanel/php/sessions/ea-php54/sess_0hg85fb3o8pd050ig7hsaqpad0, O_RDWR) failed: No space left on device (28) in /home/itextreme/public_html/index.php on line 3
IT-Extreme - Az új Nissan LEAF bejelentése A Nissan Intelligens Meghajtás következő fejezete

Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Autó
sulaki - 2017-01-10

A Nissan elkötelezettsége, hogy vezető szerepet töltsön be a zéró emisszió terén túlmutat egy nagyszerű jármű megalkotásánál

 

 

Mr. Ghosn a CES színpadán jelentette be, hogy a közeljövőben érkezik az új Nissan LEAF, mely már tartalmazni fogja a ProPILOT-ot, a Nissan egysávos, autópályás autonóm vezetési rendszerét.

 

Az új LEAF az autógyártó elektromos járművek terén betöltött iparági vezető szerepére épít. 2010-ben a Nissan elsőként mutatott be tömeggyártású teljesen elektromos járművet. Mára a Nissan LEAF lett a világ legnagyobb számban eladott elektromos járműve, összesen 250 000 darabot értékesítettek belőle, melyek több mint 3 milliárd kilométert tettek meg – ezzel oda vissza a Föld és a Szaturnusz közötti utat is meg lehetne tenni. Mindeközben a LEAF 497 227 tonna szén-dioxid kibocsátástól kímélt meg minket. Ez a mennyiség 52 000 háztartás éves szinten keletkezett károsanyag kibocsátásának felel meg az Egyesült Államokban.

 

Hogy hozzájáruljon a zéró emissziós mobilitás megvalósításához, ma a Nissan proaktív módon koncentrál a járművek elektromossá tételére: többféle elektromos hajtásláncot és üzemanyagrendszert fejleszt, melyek többféle üzemanyag- és energiaforrást hasznosítanak, így megfelelve az eltérő piaci és ügyféligényeknek. A tisztán elektromos technológián túl, a Nissan portfóliója számos elektromos jármű alapú technológiát foglal magába. Ezek a technológiák többek között az e-Power (soros hibrid), illetve az üzemanyag-cellás járműveknél alkalmazható e-Bio Fuel-Cell technológiát. Az új Nissan NOTE e-POWER forgalmazása 2016 őszén kezdődött Japánban, novemberben már a piac legjobban fogyó típusa volt.

 

A Nissan elkötelezettsége, hogy vezető szerepet töltsön be a zéró emisszió terén túlmutat egy nagyszerű jármű megalkotásánál. A Nissan holisztikus megközelítésével elősegíti egy fenntartható ökoszisztéma megalkotását: világszerte stabil töltőhálózatot épít ki, gondoskodik az akkumulátorok újrahasznosításáról, és energia-visszatáplálás projekteket indít.

 

A Nissan együttműködik a helyi kormányzatokkal, vállalatokkal és más entitásokkal a töltőinfrastruktúrák kiépítése során, és az elektromos járművek népszerűsítése terén. Mára már 13 600 CHAdeMO villámtöltő érhető el világszerte. A Nissan az Egyesült Államokban kiépített DRIVETRAC projektben is részt vett. Ez egy elektromos gyorstöltőket tartalmazó útvonal, mely Monterey és a kaliforniai Lake Tahoe között található, és amelyet Japán „Új energiaforrások és ipari technológiák fejlesztésért felelős szervezete” (NEDO) hozta létre. A DRIVETRAC célja, hogy egyszerűbbé tegye a hosszú távú utazásokat elektromos járművekkel, ugyanakkor a program keretében tanulmányozzák az elektromos járművek felhasználását és a vezetési szokásokat is.

 

Az elektromos járművek nem csak a vezetéshez szükséges energia tárolására képesek – általános energiatároló eszközként is alkalmazhatóak. Ezzel kapcsolatban a Nissan az elektromos járműveket tiszta, mobil energiatároló egységekként is népszerűsíti. Az elektromos járművek integrációja a társadalomba segíti a hálózaton belüli energiaelosztást és a „Járműből a lakásba”, „Járműből az épületbe” és „Járműből a hálózatba” megoldások már több piacon, pl. Európában, az Egyesült Államokban és Japánban is elérhetőek.

 

A „LEAF-ből az otthonba” rendszert a Nissan 2012-ben vezette be Japánban, ez a rendszer lehetővé teszi a vezetőknek, hogy egy házat tápláljanak a Nissan LEAF akkumulátoraiban tárolt energiával. A vezető megteheti azt, hogy a Nissan LEAF-et olcsóbb éjszakai árammal tölti, majd a tárolt elektromos áramot napközben a ház energiaforrásaként használja. Így a rendszer segít csökkenteni az energiafogyasztást a csúcsidőszakokban, amikor a legnagyobb az áramigény – és a legdrágább az áram. Áramszünet vagy vészhelyzet esetén tartalék áramforrásként is használható.

 

A Nissan, Japánban található technológiai központjában, már 2013 óta teszteli „Járműből az épületbe” rendszert. A projektben hat LEAF járul hozzá az energiaköltségek csökkentéséhez. A Nissan 2017 tavaszán megnyíló új párizsi központjának energiaellátásáról a V2B és V2G technológiák gondoskodnak majd.

 

Napjainkban körülbelül 4000 japán háztartásban használnak elektromos járműveket az otthoni energiahasználat menedzseléséhez, illetve Japánban is és Európában is elektromos járművek százai járulnak hozzá épületek energiaellátáshoz.

 

Például Hawaii Maui szigetén a Nissan LEAF tulajdonosai önként vállalkoztak arra, hogy részt vegyenek egy egyedülálló projektben, mely az intelligens hálózat, megújuló energiák és elektromos járműtechnológiák egyesítésének lehetőségét vizsgálta egy átfogó energia-menedzsment megoldásban. A lakosok szél- és napenergiából nyert megújuló energiákat használtak járműveik töltéséhez. Cserébe, az elektromos járművek akkumulátoraiban tárolt energiát szükség esetén otthonaik áramellátására használták, vagy visszajuttatták azt az elektromos hálózatba, hogy hozzájáruljanak a sziget áramellátáshoz. A projektben körülbelül 600 LEAF tulajdonos vett részt, az így nyert információkat a Nissan más partnereivel együtt a műszaki fejlesztésekhez és rendelkezésekkel kapcsolatos javaslatokhoz használja fel.

 

Másutt az USA-ban, a Nissan részt vesz különböző V2G és V2B tevékenységekben. Például, a Nissan már hosszú távú partnere a Védelmi Minisztériumnak több grid-alapú projektben: Los Angeles Air Force Base (California), Fort Hood (Texas), és a közös Base Andrews (Maryland). A projektek keretében mintegy 30 LEAF-et már telepítettek a fenti bázisokra, hogy bizonyítsák a műszaki és piaci életképességét az elektromos járműveknek az elektromos hálózatban. Hasonló programok folynak a Nissan és más szervezetek között szerte az Egyesült Államokban, beleértve egyetemeket és közműveket.

 

A Japán sikereken felbuzdulva a Nissan részt vesz a V2H technológiájának amerikai piacon történő kereskedelmi forgalomba hozásában. Ebben az összefüggésben a leállások alatt a V2H adna vészenergiát a háztulajdonosnak, illetve potenciálisan tároló eszközként használható, ami azt jelenti hogy a napenergia tárolására alkalmas ami így akár nappal vagy éjszaka is felhasználhatóvá válik.

 

Mindemellett a Nissan segítséget nyújt az elektromos járművek lítium-ion akkumulátorainak „második életének” meghosszabbításához is. Európában az Eatonnal együtt létrehozott xStorage projekt keretében a vásárlók úgy takaríthatnak meg pénzt, hogy napenergiát és az elektromos hálózatból nyert energiát tárolnak, majd az energiacégek visszavásárolhatják azt tőlük. Ugyanakkor az xStorage lehetőséget nyújt a nagy energiaigényű vállalkozásoknak, hogy menedzseljék energiafelhasználásukat, és fenntarthatóbb, okosabb módon fedezzék vállalkozásuk áramellátását. Például 2016. novemberében a Nissan és az Eaton egy forradalmi 10 éves megaállapodást jelentett be az Amsterdam arénával – ez egy világhírű szórakoztató létesítmény és az Ajax futballklub otthona –, hogy tartalék áramellátását használt Nissan LEAF akkumulátorokkal biztosítja. Az xStorage épületfelügyeleti rendszer gondoskodik arról, hogy soha ne aludjanak ki a fények a híres 55 000 férőhelyes stadionban, mely évek óta számtalan rangos koncertnek és sporteseménynek ad otthont.


Warning: Unknown: open(/var/cpanel/php/sessions/ea-php54/sess_0hg85fb3o8pd050ig7hsaqpad0, O_RDWR) failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/cpanel/php/sessions/ea-php54) in Unknown on line 0