Autó
sulaki - 2017-01-10
A vállalatszövetség az autógyártói tapasztalatát és az autonóm vezetés területén felhalmozott tudását felhasználva megépíti és átadja a prototípus járműveket, melyek elektromos meghajtásúak lesznek



A Renault-Nissan szövetség elkötelezettségétől vezérelve, a Nissan a japán szoftvercéggel, a DeNa-val együttműködve olyan teszteket indít, melyek célja a vezető nélküli járművek kereskedelmi alkalmazása. A tesztek Japánban indulnak ebben az évben, melynek célja a technológia tökéletesítése. A Nissan és DeNa célja, hogy 2020-ra kibővítse a teszteket, mely magába foglalja a hétköznapi használatát az önvezető technológiának mobiltási szolgáltatások terén Tokióban és vonzáskörzetében.
A vállalatszövetség az autógyártói tapasztalatát és az autonóm vezetés területén felhalmozott tudását felhasználva megépíti és átadja a prototípus járműveket, melyek elektromos meghajtásúak lesznek. A DeNa online és mobil alapú felhasználói felületek terén szerzett tapasztalatát kínálja fel, és a mobilitási szolgáltatások informatikai rendszereit építi ki és üzemelteti.
A vállalatszövetség most először jelentette be, hogy önvezető jármű kifejlesztését tervezi. A Nissan most teszteket tervez az autonóm vezetés minden szintjén az Egyesült Államokban, Európában, Kínában és Japánban is.
A Nissan önvezető járművek kifejlesztését célzó stratégiája négy szakaszra bontható: Az 1. szakasz asávon belüli autópályás autonóm vezetés megvalósítása. Ezt tavaly augusztusban teljesítettük, amikor Japánban bemutatkozott a ProPILOT technológia a Nissan Serena buszlimuzinban. Ha be van kapcsolva, a sávjelzések olvasásával a sáv közepén tartja az autót, méri az autó és az elöl haladó jármű közötti távolságot és kormányoz. Japánban a modell vásárlóinak 60%-a már kérte ezt az extra funkciót. A Nissan más típusokban is elérhetővé teszi ezt a technológiát, 2017-től Európában a Qashqaihoz is választható lesz.
A második fázis az autonóm vezetés többsávos autópályákon. Ebben a fázisban már megjelenik automatikus sávváltás képessége, ez 2018-tól lesz elérhető. A harmadik fázis az autonóm városi vezetés, várakozásaink szerint ez 2020-tól áll majd rendelkezésre. A negyedik és végső fázist a teljesen önvezető járművek jelentik.