Érdekességek
mobilfreak - 2011-04-27
A tabletek helyzetét, lehetÅ?ségeit és piaci pozícióit vizsgálja a GKIeNET â?? T-Mobile legfrissebb â??Miért vegyek tabletet?â? címmel megjelent kutatása...
Az elmúlt egy év során a kütyükre fogékony vásárlókon túlmenően sokan feltették maguknak ezt a kérdést, és 17 millióan a tablet vásárlás mellett döntöttek – számol be az IDC márciusi jelentésében, mely a tabletek tavalyi nemzetközi világszint? eladásait összegzi. A növekedés dinamikus, amíg az első negyedévben 2 millió darabot adtak el ezekből a készülékekből, addig a negyedik negyedévre ez a szám átlépte a 10 milliót. Azonban mára az eldöntöttnek látszik, hogy a
[%IMAGB=16838%]Tartalomkészítés vs. tartalomfogyasztás
A felhasználók tevékenységük alapján megkülönböztethetők tartalomkészítés, vagy tartalomfogyasztás szempontjából. Azt könnyen beláthatjuk, hogy tartalomkészítésre a laptopok és a netbook-ok (ha csak a hordozható eszközöknél maradunk) alkalmasabbak a ma kapható, jórészt mobilplatformokból kinőtt és sok esetben azokkal tökéletesen megegyező operációs rendszerekkel ellátott tabletekhez képest. Azonban egy amerikai felmérés arra is rávilágít, hogy egy átlagfelhasználó egész napját vizsgálva mindössze 25%-nyi időt tölt tartalomkészítéssel, és a nap maradék 75%-ában csupán tartalmat fogyaszt, böngészik, videót- filmet néz, e-bookot olvas, játszik. Ezekre a tevékenységekre viszont kevés kényelmesebb megoldás létezik, mint a tablet. Nem szabad azonban összekevernünk a tabletet a tablet-PC-vel, mely utóbbi architektúráját tekintve nem egy túlméretezett mobil, 7-10
Az internetezőknek mindig szükségük lesz nagy számítási kapacitású eszközökre, legyen az laptop, tablet-PC vagy asztali számítógép, hogy komolyabb munkákat végezhessenek, grafikai alkalmazásokat futtathassanak, hosszú, összetett e-maileket írhassanak, rendezhessék videó mappáikat, vagy szerkeszthessék a családi fotóalbumaikat. Ennél fogva, ha a mindennapokban fontosabb a tartalomkészítés, akkor egy laptop, vagy felsőkategóriás netbook mindenképpen jobb választás. Egy mobil eszköz kapcsán általában mindenki értékeli, ha az kicsi, és könny?, de az apró kijelző és a virtuális billenty?zet nem segítik eléggé a produktív tevékenységeket. Persze, sokan kötnek kompromisszumot, de hosszútávon jellegüknél fogva a tabletek nem alkalmasak összetett feladatok elvégzésére.
Amint eljön a nap azon része, amikor a kikapcsolódásé és tartalomfogyasztásé a főszerep, a tabletek gyakorlatilag verhetetlenek. Az okostelefonokhoz hasonlóan könnyen hordozhatók, ám azoknál egy jóval kényelmesebb, egyszer?bb és rugalmasabb módját jelentik az internetezésnek, videó nézésnek, zenehallgatásnak, játéknak, vagy akár
Netbook vs.
Egy 2010-es felmérés szerint, melyet a Retrevo Amerika legnagyobb szórakoztató elektronikai termékeket tesztelő és forgalmazó hálózata készített vásárlói között, kimutatta, hogy 1000 vásárlásból 780 tablet mellett dönt a netbookkal szemben. Idén becslések szerint 50 millió tablet találhat gazdára a világban, ami a netbookok számaival azonos, de 2012-re a tablet piac meg is haladhatja az alsó kategóriás 11-12 colos netbook-ok értékesítési volumenét.
A netbook gyártók ma már sokkal inkább a laptopok alsó kategóriájaként pozícionálják termékeiket, viszont az eladási adatokból látható, hogy az otthoni asztali
Forradalom még nincs
Magyarországon még korai a tabletek forradalmáról beszélni, de a kereslet élénkülése már érzékelhető. 2010-ben közel 420 ezer hordozható számítógépet adtak el, amiből megközelítőleg 50%-ot tesznek ki az ultra hordozható netbook-ok. Noha a tabletek kezelése és megjelenése is sokkal közelebb áll az átlag felhasználók igényeihez, itthon még csak a korai befogadók körében népszer?ek ezek az eszközök. Ennek egyik jelentős oka lehet a hazai forgalmazók csillagászati árazása. Hivatalos hazai forgalomban a tabletek ára bőven meghaladhatja a netbook gépeket és a noteszgépek alsó szegmensének áraival vetekszik, ami egy a hazaihoz hasonló ár érzékeny piacon komoly visszatartó erő. Ugyan a tabletek terjedésének kedvez, hogy a mobilszolgáltatók kifejezetten tablet-internetezésre összeállított díjcsomagok esetén a készülékekre támogatási kedvezményt adnak, ahogy a mobiltelefonok esetében is, ám ez egyelőre nem hozott áttörést.
netbook
piac nem sz?nik meg, csak némiképp átpozícionálódik, és megmarad a laptopok alsó kategóriás képviselőjeként.
[%IMAGB=16838%]Tartalomkészítés vs. tartalomfogyasztás
A felhasználók tevékenységük alapján megkülönböztethetők tartalomkészítés, vagy tartalomfogyasztás szempontjából. Azt könnyen beláthatjuk, hogy tartalomkészítésre a laptopok és a netbook-ok (ha csak a hordozható eszközöknél maradunk) alkalmasabbak a ma kapható, jórészt mobilplatformokból kinőtt és sok esetben azokkal tökéletesen megegyező operációs rendszerekkel ellátott tabletekhez képest. Azonban egy amerikai felmérés arra is rávilágít, hogy egy átlagfelhasználó egész napját vizsgálva mindössze 25%-nyi időt tölt tartalomkészítéssel, és a nap maradék 75%-ában csupán tartalmat fogyaszt, böngészik, videót- filmet néz, e-bookot olvas, játszik. Ezekre a tevékenységekre viszont kevés kényelmesebb megoldás létezik, mint a tablet. Nem szabad azonban összekevernünk a tabletet a tablet-PC-vel, mely utóbbi architektúráját tekintve nem egy túlméretezett mobil, 7-10
colos
képernyővel, hanem egy laptop, mely a legtöbb esetben aktív, WACOM rendszer? érintőképernyővel rendelkezik.
Az internetezőknek mindig szükségük lesz nagy számítási kapacitású eszközökre, legyen az laptop, tablet-PC vagy asztali számítógép, hogy komolyabb munkákat végezhessenek, grafikai alkalmazásokat futtathassanak, hosszú, összetett e-maileket írhassanak, rendezhessék videó mappáikat, vagy szerkeszthessék a családi fotóalbumaikat. Ennél fogva, ha a mindennapokban fontosabb a tartalomkészítés, akkor egy laptop, vagy felsőkategóriás netbook mindenképpen jobb választás. Egy mobil eszköz kapcsán általában mindenki értékeli, ha az kicsi, és könny?, de az apró kijelző és a virtuális billenty?zet nem segítik eléggé a produktív tevékenységeket. Persze, sokan kötnek kompromisszumot, de hosszútávon jellegüknél fogva a tabletek nem alkalmasak összetett feladatok elvégzésére.
Amint eljön a nap azon része, amikor a kikapcsolódásé és tartalomfogyasztásé a főszerep, a tabletek gyakorlatilag verhetetlenek. Az okostelefonokhoz hasonlóan könnyen hordozhatók, ám azoknál egy jóval kényelmesebb, egyszer?bb és rugalmasabb módját jelentik az internetezésnek, videó nézésnek, zenehallgatásnak, játéknak, vagy akár
e-book
olvasásnak. A tabletek használatának elsajátítása, nem igényel sokórányi kézikönyvbújást köszönhetően az érintés érzékeny kijelzőknek, melyekkel sokféle tevékenység elvégezhető.
Netbook vs.
PC
Egy 2010-es felmérés szerint, melyet a Retrevo Amerika legnagyobb szórakoztató elektronikai termékeket tesztelő és forgalmazó hálózata készített vásárlói között, kimutatta, hogy 1000 vásárlásból 780 tablet mellett dönt a netbookkal szemben. Idén becslések szerint 50 millió tablet találhat gazdára a világban, ami a netbookok számaival azonos, de 2012-re a tablet piac meg is haladhatja az alsó kategóriás 11-12 colos netbook-ok értékesítési volumenét.
A netbook gyártók ma már sokkal inkább a laptopok alsó kategóriájaként pozícionálják termékeiket, viszont az eladási adatokból látható, hogy az otthoni asztali
PC
-k korábbi elsődleges „számítógép szerepe” megsz?nni látszik – ami persze ez nem csak kizárólag a tabletek megjelenésének köszönhető. A felhasználói igények a hordozható eszközök felé terelik a gyártókat, mert egyre több felhasználó bárhol bármikor hozzá akar férni az általa kívánt tartalomhoz.
Forradalom még nincs
Magyarországon még korai a tabletek forradalmáról beszélni, de a kereslet élénkülése már érzékelhető. 2010-ben közel 420 ezer hordozható számítógépet adtak el, amiből megközelítőleg 50%-ot tesznek ki az ultra hordozható netbook-ok. Noha a tabletek kezelése és megjelenése is sokkal közelebb áll az átlag felhasználók igényeihez, itthon még csak a korai befogadók körében népszer?ek ezek az eszközök. Ennek egyik jelentős oka lehet a hazai forgalmazók csillagászati árazása. Hivatalos hazai forgalomban a tabletek ára bőven meghaladhatja a netbook gépeket és a noteszgépek alsó szegmensének áraival vetekszik, ami egy a hazaihoz hasonló ár érzékeny piacon komoly visszatartó erő. Ugyan a tabletek terjedésének kedvez, hogy a mobilszolgáltatók kifejezetten tablet-internetezésre összeállított díjcsomagok esetén a készülékekre támogatási kedvezményt adnak, ahogy a mobiltelefonok esetében is, ám ez egyelőre nem hozott áttörést.