Mobil
mobilfreak - 2011-03-21
Helyszínekhez f?zÅ?dÅ? információk alapján letapogatható város és helymeghatározáson alapuló közösségi hírgyártás ötletei nyerték a T-Mobile Okostelefon pályázatát...
Március 18-án, ünnepélyes díjátadóval és kiállítás megnyitóval zárul a T-Mobile egyetemi Okostelefon és középiskolai Okostelefon Junior pályázata. A benyújtott pályázatok szinte mindegyike a közösségi hálók építésének jelenlegi határait feszegeti, előszeretettel vonva össze a jól ismert online közösségi felületeket a
Az idei pályázat fő célja olyan konkrét, megvalósítható ötletek és megoldások inspirálása volt, amelyek az okostelefonok által kínált interface-ek és platformok kreatív alkalmazásait célozzák meg, és amely fejlesztések újszer?en egyedien és érdekesen segítik elő a mindennapi élet, a hétköznapok dolgainak intézését.
A pályázaton az egyetemi kategóriában összesen 6 millió forint pénzjutalom valamint egyéves belföldi mobilinternet-használat volt a tét, míg a legjobb középiskolás pályamunkákat okos mobilokkal (Samsung Galaxy S, Nokia 5230 és T-Mobile Pulse Minivel Domino csomagban) jutalmazta a T-Mobile.
A meghirdetett témát változatos módon dolgozták fel a diákok, de jellemzően a közvetlen, iskolai, egyetemi környezetüket megcélzó, helymeghatározáson alapuló közösségi aktivitások kidolgozására fókuszáltak, illetve olyan virtuális közösségi terek megteremtésére, amelyben az okosmobilok egyszer?bbé, gyorsabbá teszik az egymás közötti információcserét és kapcsolattartást, legyen szó pl. ismerkedésről, órarend- vagy jegyzetcseréről, de akár egy KRESZ-vizsgáról. A „ location-based social networking” még alig ismert fogalomnak számít, a diákok viszont már általánosan használják, és erre építik ötleteiket. Különösen az egyetemisták, de még a középiskolások esetében is új tendencia, hogy kitértek az ötlet piaci bevezetésének és bevételt teremtő lehetőségének javaslatára is.
„Az okostelefonokban rendkívül nagy fantáziát, lehetőségeket látunk, amit az értékesítési adataink is visszaigazolnak. 2010-ben megdupláztuk az okostelefonok értékesítési arányát az előző évhez képest; míg év elején csak minden 10. eladott készülék volt okostelefon, addig év végén már minden 3. eladott készülék esett ebbe a kategóriába. Az egyre sokoldalúbb mobilok és a szélessávú mobilinternet-hozzáférés révén elterjedőben van és főként a fiatalabbak körében szinte természetessé válik az online életmód”– mondta Király István, a T-Mobile márkáért felelős marketing vezérigazgató-helyettes.
A pályázatot három hazai egyetem és budapesti középiskola valamint a T-Mobile közösen hirdette meg a 2010/2011-es tanévben. A három éve indult együttm?ködés során a partnerek a Budapesti Corvinus Egyetem, a Budapesti M?szaki és Gazdaságtudományi Egyetem és a Magyar Képzőm?vészeti Egyetem, valamint a középiskolák közül a Leövey Klára Gimnázium, a Fazekas Mihály Gimnázium és a Képző- és Iparm?vészeti Szakközépiskola 7-13. évfolyamos, nappali tagozatos tanulói számára írtak ki pályázatot, amelynek mostani témája a diákok körében vitathatatlanul népszer? okostelefon volt. Az pályázat keretében az egyéni pályázók mellett csapatok is indulhattak az értékes nyereményekért.
Az egyetemekről érkező pályázatokat a három egyetem által közösen kijelölt rangos szakmai zs?ri bírálta el. A Corvinus Egyetemről Dr. Nemeslaki András, az E-business Kutatóközpont vezetője, a BME-n Dr. Charaf Hassan, egyetemi docens, a Magyar Képzőm?vészeti Egyetemről pedig prof. Kőnig Frigyes dr. habil, az egyetem rektora értékelte a pályázatokat. A T-Mobile-t Király István marketing vezérigazgató-helyettes képviselte a zs?riben. Az Okostelefon Junior pályázatait iskolákon belül zs?rizték, a csapatok munkáját pedig a középiskolák közösen bírálták el. A zs?rit a Fazekas részéről Szokolai Tibor igazgatóhelyettes, a Leöveyt Bánhegyesi Zoltán igazgató, a Képző- és Iparm?vészeti Szakközépiskolát pedig Bakos Ildikó m?vészeti igazgatóhelyettes képviselte.
A díjakat a Magyar Képzőm?vészeti Egyetem kiállítótermében adták át. A győztes pályamunkák március 18 és március 25 között tekinthetők meg a Magyar Képzőm?vészeti Egyetem Aulájában.
GPS
alkalmazásokkal, valamint iskolai, egyetemi tanulmányaik egyszer?sítésével.
Az idei pályázat fő célja olyan konkrét, megvalósítható ötletek és megoldások inspirálása volt, amelyek az okostelefonok által kínált interface-ek és platformok kreatív alkalmazásait célozzák meg, és amely fejlesztések újszer?en egyedien és érdekesen segítik elő a mindennapi élet, a hétköznapok dolgainak intézését.
A pályázaton az egyetemi kategóriában összesen 6 millió forint pénzjutalom valamint egyéves belföldi mobilinternet-használat volt a tét, míg a legjobb középiskolás pályamunkákat okos mobilokkal (Samsung Galaxy S, Nokia 5230 és T-Mobile Pulse Minivel Domino csomagban) jutalmazta a T-Mobile.
A meghirdetett témát változatos módon dolgozták fel a diákok, de jellemzően a közvetlen, iskolai, egyetemi környezetüket megcélzó, helymeghatározáson alapuló közösségi aktivitások kidolgozására fókuszáltak, illetve olyan virtuális közösségi terek megteremtésére, amelyben az okosmobilok egyszer?bbé, gyorsabbá teszik az egymás közötti információcserét és kapcsolattartást, legyen szó pl. ismerkedésről, órarend- vagy jegyzetcseréről, de akár egy KRESZ-vizsgáról. A „ location-based social networking” még alig ismert fogalomnak számít, a diákok viszont már általánosan használják, és erre építik ötleteiket. Különösen az egyetemisták, de még a középiskolások esetében is új tendencia, hogy kitértek az ötlet piaci bevezetésének és bevételt teremtő lehetőségének javaslatára is.
„Az okostelefonokban rendkívül nagy fantáziát, lehetőségeket látunk, amit az értékesítési adataink is visszaigazolnak. 2010-ben megdupláztuk az okostelefonok értékesítési arányát az előző évhez képest; míg év elején csak minden 10. eladott készülék volt okostelefon, addig év végén már minden 3. eladott készülék esett ebbe a kategóriába. Az egyre sokoldalúbb mobilok és a szélessávú mobilinternet-hozzáférés révén elterjedőben van és főként a fiatalabbak körében szinte természetessé válik az online életmód”– mondta Király István, a T-Mobile márkáért felelős marketing vezérigazgató-helyettes.
A pályázatot három hazai egyetem és budapesti középiskola valamint a T-Mobile közösen hirdette meg a 2010/2011-es tanévben. A három éve indult együttm?ködés során a partnerek a Budapesti Corvinus Egyetem, a Budapesti M?szaki és Gazdaságtudományi Egyetem és a Magyar Képzőm?vészeti Egyetem, valamint a középiskolák közül a Leövey Klára Gimnázium, a Fazekas Mihály Gimnázium és a Képző- és Iparm?vészeti Szakközépiskola 7-13. évfolyamos, nappali tagozatos tanulói számára írtak ki pályázatot, amelynek mostani témája a diákok körében vitathatatlanul népszer? okostelefon volt. Az pályázat keretében az egyéni pályázók mellett csapatok is indulhattak az értékes nyereményekért.
Az egyetemekről érkező pályázatokat a három egyetem által közösen kijelölt rangos szakmai zs?ri bírálta el. A Corvinus Egyetemről Dr. Nemeslaki András, az E-business Kutatóközpont vezetője, a BME-n Dr. Charaf Hassan, egyetemi docens, a Magyar Képzőm?vészeti Egyetemről pedig prof. Kőnig Frigyes dr. habil, az egyetem rektora értékelte a pályázatokat. A T-Mobile-t Király István marketing vezérigazgató-helyettes képviselte a zs?riben. Az Okostelefon Junior pályázatait iskolákon belül zs?rizték, a csapatok munkáját pedig a középiskolák közösen bírálták el. A zs?rit a Fazekas részéről Szokolai Tibor igazgatóhelyettes, a Leöveyt Bánhegyesi Zoltán igazgató, a Képző- és Iparm?vészeti Szakközépiskolát pedig Bakos Ildikó m?vészeti igazgatóhelyettes képviselte.
A díjakat a Magyar Képzőm?vészeti Egyetem kiállítótermében adták át. A győztes pályamunkák március 18 és március 25 között tekinthetők meg a Magyar Képzőm?vészeti Egyetem Aulájában.