Mobil
business_guru - 2011-01-27
A Nokia közétette a 2010 negyedik negyedévére vonatkozó pénzügyi adatait, melybÅ?l kiderül, hogy a vállalat ugyan növekszik, ám piaci részesedése mégis csökkent...
A Nokia az utolsó negyedévben összesen 123,7 millió mobiltelefont adott el, melyből 28.3 millió okostelefonnak minősülő készülék volt (a megelőző negyedévben 26,5 millió Nokia okostelefont adtak el). A teljes mobiltelefon piacot tekintve ez 31 százalékos részesedésnek felel meg, mely az egy évvel korábbi 35%-os részesedéshez képest is jelentős visszaesés. Az összes eladott készülékek száma az előző negyedévhez képest növekedett ugyan, ám az egy évvel ezelőtti adatokhoz képest 3 százalékkal csökkent. A cég becsült okostelefon piaci részesedése is 31 százalékra esett, mely 2010 harmadik negyedévében még 38 %, egy évvel korábban pedig 40 százalék körül mozgott. A cég összesített nyeresége szintén csökkenést mutat az egy évvel ezelőtti 1.47 milliárd euróhoz képest, mely 2010 utolsó negyedévében 1.09 milliárd euró volt.
A cég okostelefon piaci részesedése még mindig hatalmas és az egy évvel ezelőtti számadatokhoz képest a cég lényegesen több okostelefont adott el, ám a piac gyorsan változik, mellyel egyelőre a Nokia nem tud teljes egészében lépést tartani. Az új N8 és C7 készülékek kedvező piaci fogadtatása mellett is sok kritika éri a céget a
A cég okostelefon piaci részesedése még mindig hatalmas és az egy évvel ezelőtti számadatokhoz képest a cég lényegesen több okostelefont adott el, ám a piac gyorsan változik, mellyel egyelőre a Nokia nem tud teljes egészében lépést tartani. Az új N8 és C7 készülékek kedvező piaci fogadtatása mellett is sok kritika éri a céget a
Symbian
^3 operációs rendszer kialakítása és m?ködése miatt, miközben a MeeGo alapú eszközök késése is kedvezőtlenül befolyásolja a cég helyzetét az okostelefonok világában ahol a roham léptekkel fejlesztenek az olyan konkurensek, mint az Apple, illetve az Android készülékek is komoly piacot tudhatnak maguknak.