Mobil
mobilfreak - 2009-12-04
A teljes T-Mobile hálózat elnémult az országban reggel óta és a müködés véletlenszerü, mellyel a 30-as hálózat gyakorlatilag használhatatlanná vált bizonytalan ideig...
A teljes T-Mobile hálózat elnémult az országban reggel óta és a müködés véletlenszerü, mellyel a 30-as hálózat gyakorlatilag használhatatlanná vált bizonytalan ideig…
A T-Mobile teljes hazai hálózata összeomlott és jelenleg sem érhetők el a 30-as készülékek az egész országban. A hiba okáról hallgat a T-Mobile és semmilyen közleményt vagy hivatalos okot nem neveztek meg. Egyes értesülések szerint egy éjszaka történt
Van ahol más hálózatba lehet telefonálni 30-as készülékről, és mobil
Az interneten fellelhető információk vegyesek és nem egyértelmüek, sokan sokféle hibáról számolnak be és az ügyfélszolgálat sem tud pontos felvilágosítást adni.
Frissítés (1): A T-Mobile egy szükszavú közleményben foglalta össze amit már így is tudtunk: „ [%ITALIC%][%ITALIC%]A mai napon délelőtt a Magyar Telekom mobil-előfizetéssel rendelkező ügyfelei jelentős részének hálózaton belüli hívásai sikertelenek voltak, az előfizetők azt tapasztalták, hogy a hívott fél nem elérhető, ki van kapcsolva vagy a hangposta jelentkezik.
Az elsősorban a hálózaton belüli hívásindításokat érintő, és a jelzett időtartamban fennálló zavart egy éjszakai, előre tervezett munka során keletkezett váratlan szoftverprobléma okozta. Ennek észlelését követően a rendszerszállítóval közösen még éjjel azonnal megkezdődött a hibaelhárítás, amelynek eredményeként a szolgáltatás fokozatosan áll helyre.” Ebből azt nem derül, hogy mi volt az eredeti kiváltó ok amiért előre nem tervezett munkát végeztek, és azt sem hogy mikor áll helyre az eltitkolt hiba miatt összeomlott rendszer.
A tény, hogy erről a katasztrofális leállásról a twitter -en tájékoztat a „nagy T” kissé érdekes, és még a hivatalos sajtószobában sem elérhető a hibáról szóló sajtóközlemény (csak külső twitter linken keresztül), valamint a T-Mobile weblapja sehol sem tájékoztat a hibáról.
Frissítés (2): A T-Mobile hivatalos közelményével szemben a FN.hu információi és felhasználói tapasztalatok szerint is a Raiffeisen Banknál nem használhatók jelenleg a T-mobile-os ügyfelek számára a mobilos szolgáltatások. Számukra a bank one time password szolgáltatásával igényelhető egy egyszeri jelszó.
Az EME Zrt. (mobilparkolás üzemeltető cége) több más céghez hasonlóan a szolgáltatás jelenlegi használhatatlanságát jelezte az T-Mobile ügyfelek részéről.
Frissítés(3): Mostanra vagyis délután négy óra felé már lassan helyreáll a hálózat és a legtöbb hívás célbaér. Arról, hogy vajon a T-Mobile köteles e kötbért vizetni megoszlanak a vélemények, mint ahogy azt is nehéz lenne kideríteni pontosan mely előfizetőknek. Időközben a sajtószobában is olvasható a korábban twitter-en közreadott közlemény.
Frissítés(4): A T-Mobile újabb közleményt adott ki, melyben ezúttal már a hiba elhárításáról számol be: " A hiba észlelését követően a rendszerszállítóval közösen még éjjel azonnal megkezdődött a hibaelhárítás, amelynek eredményeként a szolgáltatás délután fél 4-re az ország egész területén helyreállt, fennakadások már csak egyedileg lehetségesek. Ilyen esetekben a hálózatra történő ismételt feljelentkezés érdekében a szolgáltató azt kéri, hogy az előfizető kapcsolja ki majd be készülékét. A Telekom a helyzetben minden szükséges lépést megtett, és természetesen a hálózati hibából eredő kötelezettségeit is megvizsgálta. Ennek alapján megállapítható, hogy bár a szolgáltatás kiesése miatt kötbérfizetési kötelezettség nem áll fenn, de az ügyfeleket érintő, szokatlan és váratlan kényelmetlenségre tekintettel később részletezett módon előfizetőnként 10, hálózaton belül lebeszélhető percet biztosít díjmentesen. A díjmentes percek felhasználásáról a szolgáltató hamarosan további tájékoztatást ad. "
A T-Mobile teljes hazai hálózata összeomlott és jelenleg sem érhetők el a 30-as készülékek az egész országban. A hiba okáról hallgat a T-Mobile és semmilyen közleményt vagy hivatalos okot nem neveztek meg. Egyes értesülések szerint egy éjszaka történt
software
frissítés okozta a hibát. A hibajelenségek véletlen szerüen változnak.
Van ahol más hálózatba lehet telefonálni 30-as készülékről, és mobil
internet
is van, de a hálózaton belül Ők sem tudnak hívást indítani. Az ügyfélszolgálaton azt javasolják, hogy a készüléket az ügyfelek kapcsolják ki és be. A kissé nevetséges javítási mód a Twittert használók szerint müködik és többeknek sikerült ismét müködőképessé tenni telefonjukat az újraindítás után. Ugyancsak a twitter információkból tudható, hogy az sms-ek müködése is bizonytalan. Saját próbáink szerint telefonálni nem lehet 30-a telefonról semmilyen hálózatba sem, de ez is területenként változik.
Az interneten fellelhető információk vegyesek és nem egyértelmüek, sokan sokféle hibáról számolnak be és az ügyfélszolgálat sem tud pontos felvilágosítást adni.
Frissítés (1): A T-Mobile egy szükszavú közleményben foglalta össze amit már így is tudtunk: „ [%ITALIC%][%ITALIC%]A mai napon délelőtt a Magyar Telekom mobil-előfizetéssel rendelkező ügyfelei jelentős részének hálózaton belüli hívásai sikertelenek voltak, az előfizetők azt tapasztalták, hogy a hívott fél nem elérhető, ki van kapcsolva vagy a hangposta jelentkezik.
Az elsősorban a hálózaton belüli hívásindításokat érintő, és a jelzett időtartamban fennálló zavart egy éjszakai, előre tervezett munka során keletkezett váratlan szoftverprobléma okozta. Ennek észlelését követően a rendszerszállítóval közösen még éjjel azonnal megkezdődött a hibaelhárítás, amelynek eredményeként a szolgáltatás fokozatosan áll helyre.” Ebből azt nem derül, hogy mi volt az eredeti kiváltó ok amiért előre nem tervezett munkát végeztek, és azt sem hogy mikor áll helyre az eltitkolt hiba miatt összeomlott rendszer.
A tény, hogy erről a katasztrofális leállásról a twitter -en tájékoztat a „nagy T” kissé érdekes, és még a hivatalos sajtószobában sem elérhető a hibáról szóló sajtóközlemény (csak külső twitter linken keresztül), valamint a T-Mobile weblapja sehol sem tájékoztat a hibáról.
Frissítés (2): A T-Mobile hivatalos közelményével szemben a FN.hu információi és felhasználói tapasztalatok szerint is a Raiffeisen Banknál nem használhatók jelenleg a T-mobile-os ügyfelek számára a mobilos szolgáltatások. Számukra a bank one time password szolgáltatásával igényelhető egy egyszeri jelszó.
Az EME Zrt. (mobilparkolás üzemeltető cége) több más céghez hasonlóan a szolgáltatás jelenlegi használhatatlanságát jelezte az T-Mobile ügyfelek részéről.
Frissítés(3): Mostanra vagyis délután négy óra felé már lassan helyreáll a hálózat és a legtöbb hívás célbaér. Arról, hogy vajon a T-Mobile köteles e kötbért vizetni megoszlanak a vélemények, mint ahogy azt is nehéz lenne kideríteni pontosan mely előfizetőknek. Időközben a sajtószobában is olvasható a korábban twitter-en közreadott közlemény.
Frissítés(4): A T-Mobile újabb közleményt adott ki, melyben ezúttal már a hiba elhárításáról számol be: " A hiba észlelését követően a rendszerszállítóval közösen még éjjel azonnal megkezdődött a hibaelhárítás, amelynek eredményeként a szolgáltatás délután fél 4-re az ország egész területén helyreállt, fennakadások már csak egyedileg lehetségesek. Ilyen esetekben a hálózatra történő ismételt feljelentkezés érdekében a szolgáltató azt kéri, hogy az előfizető kapcsolja ki majd be készülékét. A Telekom a helyzetben minden szükséges lépést megtett, és természetesen a hálózati hibából eredő kötelezettségeit is megvizsgálta. Ennek alapján megállapítható, hogy bár a szolgáltatás kiesése miatt kötbérfizetési kötelezettség nem áll fenn, de az ügyfeleket érintő, szokatlan és váratlan kényelmetlenségre tekintettel később részletezett módon előfizetőnként 10, hálózaton belül lebeszélhető percet biztosít díjmentesen. A díjmentes percek felhasználásáról a szolgáltató hamarosan további tájékoztatást ad. "