Mobil
mobilfreak - 2009-10-13
Az amerikai T-Mobile Sidekick készüléket használók közül sokan az összes személyes adatukat levesztették mivel minden a â??felhÅ?benâ? vagyis egy központi serveren volt tárolva...
Az amerikai T-Mobile Sidekick készüléket használók közül sokan az összes személyes adatukat levesztették mivel minden a „felhőben” vagyis egy központi serveren volt tárolva, melynek rendszere összeomlott…
A felhőben tárolt adatokról mindenki azt hiszi és a szolgáltatók is azt híresztelik, hogy adataink maximális biztonságban vannak és inkább ide készítsünk biztonsági másolatot minden személyes információnkról. A gyanakvóbbak adatvédelmi aggályai mellett egy másik probléma is felmerülhet, melyről a legtöbben azt gondolnák sosem történik meg, mely nem más mint a
Ez utóbbi történt Amerikában egy Microsoft egyik leányvállalata a Danger által üzemeltetett rendszerben, melyben szinte minden felhasználói adat köddé vált, melyekről magukon a Sidekick készülékeken nem volt másolat. A Microsoft elismerte, hogy az adatokat nem képesek megmenteni. A T-Mobile egy (kissé nevetséges) ingyen hónappal próbálja kárpótolni a felhasználókat a veszteségért. Azok számára, akiknek a nagyobb mennyiségü elveszített adatát két héten belül sem sikerül visszaállítani, a T-Mobile 100 dolláros vásárlási utalványt fog kiküldeni, mely számlafizetésre, illetve készülék, tartozék vagy szolgáltatás megrendelésére is felhasználható.
A Sidekick felhasználók nem kapcsolhatják ki vagy engedhetik lemerülni a készülékeiket, mivel a megmaradt adatok már csak ezeken léteznek amíg nem áramtalanítják őket. Az eset nagyjából egymillió felhasználót érint.
A számítási felhőn alapuló szolgáltatások adatvédelmi szempontból igencsak aggályosak hiszen akár milliónyi felhasználó adatát láthatja a szolgáltató egyetlen helyen ám ettől eltekintve egy a mostanihoz hasonló hiba miatt ugyanúgy milliók adatai veszhetnek el egyetlen szempillantás alatt.
Az eset tanulsága pedig, hogy még mindig egyszerübb és egymilliószor megbízhatóbb minden szempontból egy otthoni biztonsági mentés!
A felhőben tárolt adatokról mindenki azt hiszi és a szolgáltatók is azt híresztelik, hogy adataink maximális biztonságban vannak és inkább ide készítsünk biztonsági másolatot minden személyes információnkról. A gyanakvóbbak adatvédelmi aggályai mellett egy másik probléma is felmerülhet, melyről a legtöbben azt gondolnák sosem történik meg, mely nem más mint a
server
hiba.
Ez utóbbi történt Amerikában egy Microsoft egyik leányvállalata a Danger által üzemeltetett rendszerben, melyben szinte minden felhasználói adat köddé vált, melyekről magukon a Sidekick készülékeken nem volt másolat. A Microsoft elismerte, hogy az adatokat nem képesek megmenteni. A T-Mobile egy (kissé nevetséges) ingyen hónappal próbálja kárpótolni a felhasználókat a veszteségért. Azok számára, akiknek a nagyobb mennyiségü elveszített adatát két héten belül sem sikerül visszaállítani, a T-Mobile 100 dolláros vásárlási utalványt fog kiküldeni, mely számlafizetésre, illetve készülék, tartozék vagy szolgáltatás megrendelésére is felhasználható.
A Sidekick felhasználók nem kapcsolhatják ki vagy engedhetik lemerülni a készülékeiket, mivel a megmaradt adatok már csak ezeken léteznek amíg nem áramtalanítják őket. Az eset nagyjából egymillió felhasználót érint.
A számítási felhőn alapuló szolgáltatások adatvédelmi szempontból igencsak aggályosak hiszen akár milliónyi felhasználó adatát láthatja a szolgáltató egyetlen helyen ám ettől eltekintve egy a mostanihoz hasonló hiba miatt ugyanúgy milliók adatai veszhetnek el egyetlen szempillantás alatt.
Az eset tanulsága pedig, hogy még mindig egyszerübb és egymilliószor megbízhatóbb minden szempontból egy otthoni biztonsági mentés!