Mobil
mobilfreak - 2009-05-03
A kommunikációs óriáscég, melynek nevéhez számos ikonikus telefon is kötÅ?dik egy ideje már nehézségekkel küzd, tartósan veszteséges, zsugorodik és a tendencia folytatódni látszik...
A Motorola alól kicsúszott a talaj már jóval a gazdasági vállság előtt és valahogy nem találta el a megfelelő irányvonalat az egyre élesedő versenyhelyzetben a gondokat pedig csak súlyosbítja a világgazdaság jelenlegi állapota. A cég nettó vesztesége 231 millió dollárra nőt az utolsó negyedévben, mely 20 százalékos növekedést jelent az előző év ugyanezen időszakához képest. A
GAAP
szerinti nettó veszteség 291 millió dollárra rúgott.
Az értékesítésekből befolyó összeg 28 százalékkal csökkent 5.4 milliárd dollárra. Az év első három hónapjában világszerte 14.7 millió Motorola mobiltelefont adtak el ami 46 százalékos visszaesést jelent a tavalyi első negyedévhez képest. A cég így már a negyedik helyen van a Nokia, Samsung illetve az LG mögött. A cég gyakorlatilag a Razr termékcsalád sikerei óta csak lefelé tart. A Motorola 2006-ban még 24 százalékos világpiaci részesedéssel állt a második helyen.
Szakértői vélemények szerint cég készülékei nem képesek felvenni a versenyt a konkurensek multimédiás készülékeivel és nem felelnek meg az európai valamint amerikai vásárlók többségének míg a fejlődő országokban pedig magasabb árfekvése miatt versenyképtelen. A mobilgyártó részleg vesztesége az időszakban elérte az 509 millió dollárt, ami még mint a 2008 elején felhalmozott 418 millió dollártól is több.
A cég azonban a készülőben lévő Android készülékeitől remél változást ám ezeket csak 2009 utolsó negyedévében tervezik piacra dobni, akkorra azonban már jó pár konkurenssel kell majd szembe nézni a Motorolának.