Szerver/Üzlet
business_guru - 2009-01-18
A fogyasztók gyorsan reagáltak a megváltozott gazdasági körülményekre - derül ki az IBM amerikai kutatásából, amely harmincezer fÅ? megkérdezésével zajlott...
A fogyasztók gyorsan reagáltak a megváltozott gazdasági körülményekre - derül ki az IBM amerikai kutatásából, amely harmincezer fő megkérdezésével zajlott.
A vizsgálat megállapította, hogy az amerikaiak ma sokkal körültekintőbben vásárolnak, és amire nincs feltétlenül szükségük, az nem kerül a kosarukba. A tavalyi évhez képest a vásárlók 90%-a költ kevesebbet és 45%-uk mond le olyasmiről, amire nincs szüksége, de egyébként megvenné. A vásárlók 60%-ánál figyelhető meg, hogy kevesebbet költ elektronikai cikkekre, nyaralásra, lakásfelújításra és lakberendezésre valamint sportszerekre, és mintegy 40%-uk választ olcsóbb termékeket.
A vizsgált fogyasztók háromnegyede későbbre halasztja egy-egy vásárlását, vagy kevesebb terméket vesz, míg 60% elmondása szerint igyekszik leértékeléskor vásárolni.
A kereskedőknek egyre inkább számolniuk kell a hütlenkedők növekvő csoportjával. Ők azok, akik nem sokat adnak a lojalitásra. Az ár, egy-egy promóció, a kényelem, valamint a szélesebb választék befolyásolja őket. Általában a magasabb jövedelmüek közül kerülnek ki, és harmadával többet költenek, mint egy lojális vásárló. De a hüségesek megtartása is változott: három rossz tapasztalat után ugyanis ők is más kereskedőhöz pártolnak.
A vizsgálat megállapította, hogy az amerikaiak ma sokkal körültekintőbben vásárolnak, és amire nincs feltétlenül szükségük, az nem kerül a kosarukba. A tavalyi évhez képest a vásárlók 90%-a költ kevesebbet és 45%-uk mond le olyasmiről, amire nincs szüksége, de egyébként megvenné. A vásárlók 60%-ánál figyelhető meg, hogy kevesebbet költ elektronikai cikkekre, nyaralásra, lakásfelújításra és lakberendezésre valamint sportszerekre, és mintegy 40%-uk választ olcsóbb termékeket.
A vizsgált fogyasztók háromnegyede későbbre halasztja egy-egy vásárlását, vagy kevesebb terméket vesz, míg 60% elmondása szerint igyekszik leértékeléskor vásárolni.
A kereskedőknek egyre inkább számolniuk kell a hütlenkedők növekvő csoportjával. Ők azok, akik nem sokat adnak a lojalitásra. Az ár, egy-egy promóció, a kényelem, valamint a szélesebb választék befolyásolja őket. Általában a magasabb jövedelmüek közül kerülnek ki, és harmadával többet költenek, mint egy lojális vásárló. De a hüségesek megtartása is változott: három rossz tapasztalat után ugyanis ők is más kereskedőhöz pártolnak.