Érdekességek
MaxRay - 2008-07-14
Véget ért a Microsoft Imagine Cup Párizsban megrendezett világverseny döntÅ?je, melyen több magyar siker is született...
[%SUB%](Microsoft)[%SUB%]A hatéves [%A=http://imaginecup.com/default.aspx%]Microsoft Imagine Cup[%A%] világversenyen főiskolás és egyetemista diákok mérhetik össze tudásukat, s kreativitásuk segítségével olyan technológiai megoldásokat alkothatnak, amelyek segítenek a világ legégetőbb társadalmi kihívásainak kezelésében. Idén a “Képzelj el olyan világot, ahol a technológia révén fenntarthatóvá válik a környezet!” címmel kiírt versenyfeladat szerint a világ környezetvédelmi problémáinak enyhítésére kellett megoldásokat alkotni.
Az Imagine Cup 2008 világdöntőjében összesen 61 ország és régió 124 csapata, azaz 370 diák versenyzett a 240 000 dolláros fődíjért, a következő kilenc kategóriában: szoftvertervezés, beágyazott fejlesztés, játékfejlesztés, “Hoshimi Projekt” (programozási csata), informatikai kihívás, algoritmusok, fotográfia, rövidfilm-készítés és felhasználói felület-tervezés. A nyertesek pontos sorrendje - angol nyelven - [%A=http://www.microsoft.com/presspass/press/2008/jul08/07-08ICWINNERSPR.mspx%]itt[%A%] található.
„Büszkeséggel tölt el, hogy a magyar fiatalok mind egyénileg, mind csapatban is kiemelkedő teljesítményt nyújtottak és ilyen nagyszerü helyezést értek el! Az innováció és a tehetség kulcsfontosságú szerepet játszik a gazdaság fellendülésében, melynek a most felnövő generáció lehet a záloga. Ezért is kiemelten fontos ez a mostani eredmény.” – mondta Drajkó László, a Microsoft Magyarország ügyvezető igazgatója. „A Microsoft Imagine Cup egyik célja, hogy felfedezze azokat a tehetségeket, akik akár teljesen új szemszögből közelíthetnek meg világméretü problémákat. Hiszünk abban, hogy a magyar diákok is méltó részesei ma is és a jövőben is egy ilyen versenynek.”
A Közép- és Kelet-Európai diákcsapatok ismét megmutatták, hogy képesek kibővíteni az innováció fogalmát, és a legtöbb kategóriában dobogós helyezést értek el a versenyen. A régió csapatainak teljesítményét kilenc kategóriában 13 díjjal, illetve öt teljesítmény díjjal jutalmazták.
A magyar DigitalMania csapatban Zöld László, Orosz Gergely, Orosz Bálint és Kapui Ákos képviselte Magyarországot, és „Green Watering” címü projektjükkel harmadik helyezést értek el, szoftvertervezés kategóriában. Emellett egyike lettek annak a hat csapatnak, akik részt vehetnek a Microsoft és a British Telecommunications plc (BT) „Imagine Cup Innovation Accelerator” nevü programjában, amely során intenzív üzleti és technológiai tréningben részesülnek a csapatok tagjai.
A DigitalMania csapat célja volt, hogy minimalizálják a mezőgazdasági és magáncélú öntözéshez kapcsolódó vízfelhasználást. Méretezhető komplexitású rendszert fejlesztettek ki, így azt mezőgazdasági üzemek és háztartások egyaránt használhatják. Rendszerük rendkívül könnyen telepíthető, és a talajnedvesség-figyelő funkcióval, a könnyen érthető és módosítható szabályozó-rendszerrel, az internetről letöltött további időjárási adatokkal 15-50%-kal csökkenthető a vízfelhasználás (függően attól, hogy korábban milyen mértékben használtak fejlett vízrendszert.)
„Nagyon élvezzük, hogy a világ legjobb szoftverdizájnereivel versenyezhetünk évről évre. Az Imagine Cup nélkül is tudnánk jó szoftvert fejleszteni, de nem lenne meg a motiváció, hogy elmenjünk a legvégső határig, és igazi csapatként dolgozzunk együtt. Mindannyiunknak megvan a saját álma, a saját szakterülete. Jó csapatot alkotunk, és jól tudunk együtt dolgozni, ezért az Imagine Cup után is tovább dolgozunk majd a projektünkön.” – mondták el a csapat tagjai a verseny után.
Egyéni versenyben, a mindössze 19 éves Szebeni Szilveszter az előkelő második helyezést érte el,
„Tavaly is jelen voltam az Innovation Cup döntőjén Koreában, ami hatalmas élmény volt, ezért úgy döntöttem, idén is mindent megteszek, hogy ott lehessek a döntőben. Alig vártam, hogy újra érezhessem a verseny különleges légkörét. Nagy örömmel tölt el a második helyezés, titkos vágyam, hogy jövőre az első díjat vehessem át.” - mondta Szebeni Szilveszter.
Az Imagine Cup 2009-re Egyiptomban kerül sor, és témája a következő lesz: „Képzelj el egy világot, ahol a technológia segít a ma legnagyobb problémáinak megoldásában.” A diákoknak az évezred legfontosabb fejlesztési céljait kell segítenie, az ENSZ nyolc kitüzött milleniumi céljainak egyikére - beleértve például a szegénység vagy a HIV/AIDS terjedésének csökkentését - kell megoldást keresni. A 2009-es Imagine Cup-ra már lehet jelentkezni a [%A=http://www.imaginecup.com/%]http://www.imaginecup.com[%A%] weboldalon.
Az Imagine Cup 2008 világdöntőjében összesen 61 ország és régió 124 csapata, azaz 370 diák versenyzett a 240 000 dolláros fődíjért, a következő kilenc kategóriában: szoftvertervezés, beágyazott fejlesztés, játékfejlesztés, “Hoshimi Projekt” (programozási csata), informatikai kihívás, algoritmusok, fotográfia, rövidfilm-készítés és felhasználói felület-tervezés. A nyertesek pontos sorrendje - angol nyelven - [%A=http://www.microsoft.com/presspass/press/2008/jul08/07-08ICWINNERSPR.mspx%]itt[%A%] található.
„Büszkeséggel tölt el, hogy a magyar fiatalok mind egyénileg, mind csapatban is kiemelkedő teljesítményt nyújtottak és ilyen nagyszerü helyezést értek el! Az innováció és a tehetség kulcsfontosságú szerepet játszik a gazdaság fellendülésében, melynek a most felnövő generáció lehet a záloga. Ezért is kiemelten fontos ez a mostani eredmény.” – mondta Drajkó László, a Microsoft Magyarország ügyvezető igazgatója. „A Microsoft Imagine Cup egyik célja, hogy felfedezze azokat a tehetségeket, akik akár teljesen új szemszögből közelíthetnek meg világméretü problémákat. Hiszünk abban, hogy a magyar diákok is méltó részesei ma is és a jövőben is egy ilyen versenynek.”
A Közép- és Kelet-Európai diákcsapatok ismét megmutatták, hogy képesek kibővíteni az innováció fogalmát, és a legtöbb kategóriában dobogós helyezést értek el a versenyen. A régió csapatainak teljesítményét kilenc kategóriában 13 díjjal, illetve öt teljesítmény díjjal jutalmazták.
A magyar DigitalMania csapatban Zöld László, Orosz Gergely, Orosz Bálint és Kapui Ákos képviselte Magyarországot, és „Green Watering” címü projektjükkel harmadik helyezést értek el, szoftvertervezés kategóriában. Emellett egyike lettek annak a hat csapatnak, akik részt vehetnek a Microsoft és a British Telecommunications plc (BT) „Imagine Cup Innovation Accelerator” nevü programjában, amely során intenzív üzleti és technológiai tréningben részesülnek a csapatok tagjai.
A DigitalMania csapat célja volt, hogy minimalizálják a mezőgazdasági és magáncélú öntözéshez kapcsolódó vízfelhasználást. Méretezhető komplexitású rendszert fejlesztettek ki, így azt mezőgazdasági üzemek és háztartások egyaránt használhatják. Rendszerük rendkívül könnyen telepíthető, és a talajnedvesség-figyelő funkcióval, a könnyen érthető és módosítható szabályozó-rendszerrel, az internetről letöltött további időjárási adatokkal 15-50%-kal csökkenthető a vízfelhasználás (függően attól, hogy korábban milyen mértékben használtak fejlett vízrendszert.)
„Nagyon élvezzük, hogy a világ legjobb szoftverdizájnereivel versenyezhetünk évről évre. Az Imagine Cup nélkül is tudnánk jó szoftvert fejleszteni, de nem lenne meg a motiváció, hogy elmenjünk a legvégső határig, és igazi csapatként dolgozzunk együtt. Mindannyiunknak megvan a saját álma, a saját szakterülete. Jó csapatot alkotunk, és jól tudunk együtt dolgozni, ezért az Imagine Cup után is tovább dolgozunk majd a projektünkön.” – mondták el a csapat tagjai a verseny után.
Egyéni versenyben, a mindössze 19 éves Szebeni Szilveszter az előkelő második helyezést érte el,
algoritmus
kategóriában. A frissen érettségizett fiatalember, aki a BME mérnök-informatika szakán kívánja folytatni tanulmányait, már 2007-ben is indult a versenyen. Akkor szintén kiváló, harmadik helyezést ért el ugyanebben a kategóriában.
„Tavaly is jelen voltam az Innovation Cup döntőjén Koreában, ami hatalmas élmény volt, ezért úgy döntöttem, idén is mindent megteszek, hogy ott lehessek a döntőben. Alig vártam, hogy újra érezhessem a verseny különleges légkörét. Nagy örömmel tölt el a második helyezés, titkos vágyam, hogy jövőre az első díjat vehessem át.” - mondta Szebeni Szilveszter.
Az Imagine Cup 2009-re Egyiptomban kerül sor, és témája a következő lesz: „Képzelj el egy világot, ahol a technológia segít a ma legnagyobb problémáinak megoldásában.” A diákoknak az évezred legfontosabb fejlesztési céljait kell segítenie, az ENSZ nyolc kitüzött milleniumi céljainak egyikére - beleértve például a szegénység vagy a HIV/AIDS terjedésének csökkentését - kell megoldást keresni. A 2009-es Imagine Cup-ra már lehet jelentkezni a [%A=http://www.imaginecup.com/%]http://www.imaginecup.com[%A%] weboldalon.