Szerver/Üzlet
MaxRay - 2007-11-09
A Logitech bejelentette, hogy a WiLife Inc. felvásárlásával bÅ?víti jelenlétét a digitális otthoni megoldások piacánâ?¦
A Logitech megállapodást írt alá a magántulajdonban lévő, Draper városában (Utah állam) bejegyzett cég felvásárlására. A tranzakció értéke 24 millió amerikai dollár, ehhez bizonyos jövőbeni célok eléréséhez kötött, eredmény-alapú kifizetések is hozzáadódnak. Az adásvétel a szokásos feltételeknek megfelelően zajlik és várhatóan november közepén zárul majd.
A díjnyertes WiLife megoldás az otthoni számítógép és az
internet
lehetőségeit kihasználva megfizethető alternatívát biztosít a drága, professzionális távfelügyeleti rendszereknek. A megoldás alapjául egy
PC
-s szoftver, legfeljebb 6 darab vezeték nélküli videokamera és egy konnektorba dugható vevőkészülék szolgál. A kamerák és a vevőegység a HomePlug technológia segítségével kommunikálnak, ami a videojelet a háztartás elektromos hálózatán keresztül továbbítja. A beérkező képeket el lehet tárolni az otthoni számítógép merevlemezén, vagy a WiLife internetes szolgáltatása segítségével távolról is elérhetjük őket. A távoli eléréshez akár egy másik számítógép, mobiltelefon vagy
PDA
is használható.
„A WiLife felvásárlása remek lehetőséget ad a Logitech vállalatnak, hogy a digitális otthont kiszolgáló eddigi megoldásait egy újabb, kényelmes biztonsági szolgáltatással bővítse” - mondta Junien Labrousse, a Logitech’ Products Group ügyvezető alelnöke. „Könnyen kezelhető és megfizethető módszert kínálunk arra, hogy az emberek egy számítógép és néhány videokamera segítségével otthonuktól távol is biztonságban érezhessék magukat. A WiLife jól kiegészíti meglévő videó üzletágunkat is. Sok webkamera-vásárlónktól halljuk ugyanis, hogy bár befektetésük elsődleges célja a barátaikkal és rokonaikkal való kapcsolattartás, de érdekelné őket valami egyszerü megoldás arra is, hogy lakásukat vagy irodájukat távolról szemmel tarthassák, vagy egy tőlük messze élő idős rokonuk egészségét felügyelhessék.”
A Parks Associates kutatóvállalat „Globális digitális megfigyelés” címü felmérése szerint a szélessávú kapcsolattal rendelkező háztartások jelentős hányada tartana igényt otthona távolról elérhető videokamerás megfigyelésére. Ez az Egyesült Államokban 9,8 millió, az Egyesült Királyságban 2,5 millió, Németországban és Franciaországban egyenként 2,3 millió, Japánban pedig 3,4 háztartást jelent.
A lakásmegfigyelő-rendszerek szakértői által kifejlesztett, és először 2005-ben piacra dobott WiLife termékek az interneten és az üzletekben is kaphatók. Az Egyesült Államokban és néhány európai országban ezen kívül kiemelt viszonteladói hálózatban is árulják őket. A felvásárlás után a Logitech széleskörü terjesztői kapcsolatrendszere segítségével a korábbinál sokkal több helyre el tudja majd juttatni ezeket a termékeket. A WiLife termékek fejlesztése a Logitech vállalatnál a Gina Clark alelnök vezette internetes kommunikáció üzletág alá tartozik majd. A Logitech tervei szerint az új termékeket saját márkanevével hozza majd forgalomba.
„A WiLife felvásárlása a Logitech digitális otthon piacának gyarapodását szolgálja” – mondta Guerrino De Luca, a Logitech elnök-vezérigazgatója. „Legyen szó akár házimozi rendszerünk intelligens vezérléséről egy Harmony távirányító segítségével; digitális zeneszámainkhoz való vezeték nélküli hozzáférésről a Squeezebox hálózati lejátszóval; az internetes játékok izgalmáról, amit konzol- és
PC
kiegészítőink garantálnak; vagy most a lakás illetve az iroda távfelügyeletéről: az egyszerüség, az intuitív kezelőfelületet és az internetes szolgáltatások mind felhasználóink kényelmét szolgálják.”