Számítástechnika
MaxRay - 2007-10-09
A Lenovo október 4-én ünnepelte az elmúlt két évtized egyik legkiemelkedÅ?bb PC-s terméke, a ThinkPad notebook születésének 15. évfordulójátâ?¦
„Ez az évforduló nem csak az egyedülállóan alaposan megtervezett ThinkPad-nek az ünnepe, hanem azon elkötelezett felhasználóké is, akik az elmúlt években ezt a készüléket választották”- mondta Fran O’Sullivan, a Lenovo termékekért felelős alelnöke. „A ThinkPad a mi zászlóshajónk, de ami még ennél is fontosabb, egy olyan személyes ezsköz több millió vásárlónk számára, amelynek segítségével nagyszerü dolgokat valósíthatnak meg.”
A ThinkPadet eredetileg egy vezető tervezőkből és mérnökökből álló tízfős nemzetközi csapat fejlesztette ki, akik egy igazán használható notebook
PC
-t szerettek volna alkotni. A notebookot két ötlet meglepő párosítása ihlette, egy fekete lakkal bevont japán ételhordó edény, a Shokado bento, illetve az IBM alkalmazottai számára készített zsebnotesz, amely a cég mottóját (’Think’, azaz ’Gondolkodj!’) viselte a tetején. A noteszgép elegáns fekete külseje, a piros TrackPoint pöcökegér, a jellegzetes billentyüzet, és a legendás minőség mára szimbólummá vált a személyi számítógépek történelmében, a ThinkPad pedig a mindenkori üzleti notebook megtestesítőjévé.
A mai napig több, mint 30 millió ThinkPad kelt el világszerte, több mint 160 országban. A ThinkPad ezren felüli dizájn és müszaki díjat kapott – többet, mint bármely másik notebook-márka a világon. 2006-ban csak az Egyesült Államokban száznál több iparági díjat ítéltek oda neki.
„Az elmúlt 15 évben a ThinkPad notebookok iparágvezetővé váltak az innováció és a tervezés területén, és számos olyan hatékonyságnövelő fejlesztéssel találkozhattunk bennük, amelyek mára világszerte elengedhetetlenné váltak az üzleti ügyfelek számára,” mondta Scott
Di
Valerio, a Microsoft OEM-üzletágának alelnöke. A ThinkPad születése óta élvezi a Windows operációs rendszer előnyeit, és mi elkötelezettek vagyunk a Lenovo-val való együttmüködés folytatására, hogy olyan innovációkat nyújthassunk a vásárlóknak, amelyek tovább növelik a Windows és az Office irodai programcsomag hatékonyságát.”
Az első Thinkpad bemutatása - a Thinkpad 700C – az első olyan notebookot jelentette, amelynek 10,4 hüvelykes képátlójú színes TFT-kijelzője volt, és rendelkezett az új TrackPont pöcökegérrel. A ThinkPad-ben jelent meg számos úttörő fontosságú technológia, amelyeket később a konkurens gyártók is beépítettek termékeikbe. Ez volt az első notebook például, amelyik rendelkezett integrált biometrikus ujjlenyomat-olvasóval a nagyobb biztonság érdekében. Máig bezárólag a Lenovo több, mint 6 millió ThinkPadet értékesített ezzel az iparág-vezető biztonsági megoldással. A PC-iparág számos más technológiát is átvett a ThinkPadektől, és szabványosította ezeket a mobil számítógép-használók részére világszerte.
Néhány emlékezetes úttörő megoldás a Thinkpad-ekben:
- az első notebook integrált CD-ROM/DVD-ROM-mal
- ez első ThinkLight, azaz beépített lámpa a sötétben levő billentyüzet megvilágításra
- az első notebook beépített Wi-Fi, azaz vezetéknélküli LANszolgáltatással
- az első 1,4 kilónál könnyebb notebook, teljes billentyüzettel
- az első notebook beépített biztonsági chippel
- az első notebook légzsák-szerü merevlemez-védelemmel
- az első notebook, speciális, ún. „roll cage” magnéziumvázzal
- az első notebook integrált biometrikus ujjlenyomat-olvasóval
- az első notebook meghosszabított akkumulátoros üzemidővel, ami akár a 11 órát is elérheti