Érdekességek
MaxRay - 2007-10-03
Folyamatosan nÅ? azoknak a kisebb boltoknak a száma Magyarországon, amelyek kiegészítÅ? tevékenységként lakossági csomagfeladó hellyé válnak. A forgalom növekedésének hajtóereje egyértelmüen az internet
A GLS General Logistics System Hungary Csomaglogisztikai Kft. az elmúlt fél évben csaknem megduplázta, 110-ről 200-ra növelte lakossági csomagfelvevő helyeinek, az úgynevezett GLS CsomagPontoknak a számát az országban. A robbanásszerü terjeszkedés a kis boltok együttmüködésével történik – mondta Oreskó György, a GLS projektvezetője, aki hozzátette: a shop-in-shop (üzlet az üzletben) rendszerben müködő hálózat népszerüségét és forgalmát nagyban növeli az internetes kereskedelem terjedése.
Online piaci szakértők szerint az online értékesítés jelenlegi forgalma nagyjából évi kétmilliárd forint, a növekedés pedig havonta 20 százalék. A háromszázezer online vásárló 75 százaléka utánvéttel rendeli az árut, és még ennél is nagyobb arányban kérnek kiszállítást.
A fentiek fényében a GLS az idei (áprilistól jövő év áprilisáig tartó) üzleti évében 20-30 százalékos bevételnövekedést vár a CsomagPontoktól, amivel jelentősen növelni tudják majd jelenlegi 10 százalékos részesedésüket a becsléseik szerint jelenleg 60 milliárdos csomagszállítási piacon. A megrendelések növekedésének üteme azonban azt sem zárja ki, hogy a GLS jelentősen túlszárnyalja majd saját várakozásait, mind az év végére tervezett 350 CsomagPont, mind pedig a bevétel tekintetében.
A cég tervei szerint 2008 végére már 750 csomagfeladási hely müködik majd Magyarországon. A GLS CsomagPontok előnye, hogy a privát feladók is könnyen hozzáférhetnek a GLS eddig csak közületi ügyfelek számára hozzáférhető belföldi és nemzetközi csomaglogisztikai rendszeréhez. A cég a kiszolgálás minőségével, megbízhatóságával és gyorsaságával kíván előnyre szert tenni a hagyományos lakossági postai szolgáltatások piacán.
A GLS CsomagPontok shop-in-shop (bolt a boltban) rendszerben jelennek meg, üzletek, boltok, illetve szolgáltató vállalkozások üzemeltetésében. Sokan felismerték, hogy a CsomagPont tevékenység az üzemeltető vállalkozónak nem jár beruházással, extra költségekkel, és mindemellett a vállalkozás tevékenységi körét bővíti, így visszatérő vevőszáma és bevételei növekedését érheti el.